ceturtdiena, 2017. gada 21. decembris

MĪĻĀKĀS 2017. GADA GRĀMATAS


Droši vien jau esat pamanījuši, ka decembrī publicēju šeit ierakstus divas reizes nedēļā - pirmdienās un ceturtdienās. Jau kādu laiku gribēju ieviest kaut kādu "kārtību", liekot ierakstus noteiktās dienās, taču tikai decembrī esmu saņēmusies un joprojām tīri labi pieturos pie šī plāna. Bet varbūt tas tāpēc, ka decembrī jāsavelk visi gali kopā, jāatskatās uz paveikto un jāpastāsta par to jums. Vispār no sākuma vēlējos šajā ceturtdienā uzrakstīt recenziju, bet grāmatu pabeigt vēl nav izdevies, tāpēc recenzija visdrīzāk būs pirmdien, līdz ar to šodien jāpastāsta par kaut ko citu, un tās būs 2017. gada mīļākās grāmatas; šogad gan izlēmu neveidot nekādu topu, jo nespēju izlemt, kura ir mana vismīļākā gada grāmata, tāpēc vienkārši izveidoju vairākas kategorijas. 



Latviešu autoru darbi. Jā, diemžēl no šogad izlasītajām grāmatām tikai vienu latviešu autoru darbu varu pieskaitīt savam mīļāko grāmatu sarakstam. 



  • Valdis Rūmnieks, Andrejs Migla "Kuršu vikingi". Ļoti ilgi domāju, vai tiešām ir vērts minēt šo grāmatu kā "mīļāko", taču tad apjēdzu, ka joprojām ik pa brīdim par šo darbu aizdomājos, lai gan lasīju pirms gandrīz trīs mēnešiem. Mana atsauksme ir atrodama šeit
Tulkotā literatūra. Arī šī kategorija nav pārāk plaša - vien divas grāmatas. Tehniski gan 3, taču viena no grāmatām būs minēta citā kategorijā. 





  • Rūta Šepetis "Jūras sāļums". Nav noslēpums, ka Rūta Šepetis ir mana mīļākā autore, tāpēc nemaz nebrīnos, ka arī šī, autores trešā grāmata, ir manā mīļāko daiļliteratūras darbu sarakstā. Atsauksme šeit.
  • Nikolā Barro "Sievietes smaids". Izlasīju pavisam nesen, pašā decembra sākumā, un man grāmata tik ļoti iepatikās, ka nespēju to neminēt. Neteikšu, ka tā ir kaut kāda 'augstā' literatūra, bet grāmatas galvenās tēmas ir man diezgan tuvas, varbūt tāpēc tā to novērtēju. Atsauksme šeit


Triloģiju / sēriju turpinājumi. Jā, arī šajā sadaļā ir daži mīļākie darbiņi, par ko man ir liels prieks, jo visai bieži gadās tā, ka triloģiju turpinājumi ir sliktāki par pirmo daļu. 



  • Jenny Han "Always and Forever, Lara Jean". Šī bija viegla, aizraujoša lasāmviela, ļoti labs triloģijas nobeigums. Atsauksme šeit
  • Amie Kaufman, Jay Kristoff "Gemina". Vēl viens labs gabals, ar nepacietību gaidu trešo daļu. 
  • Diāna Gabaldone "Spāre dzintarā". Ļoti garas, bet tikpat satriecošas grāmatas. Gribu turpināt sēriju, taču, kas to lai zina, kad turpinājums tiks iztulkots latviski. Angļu valodā man kaut kā bail ķerties klāt šim milzim.
  • Cassandra Clare "City of Heavenly Fire". Viens no episkākajiem sērijas noslēgumiem, kādu jebkad esmu lasījusi. 


Grāmatas angļu valodā. 




  • Sarah Dessen "Saint Anything". Kad izlasīju grāmatu, nespēju beigt par to domāt. Manuprāt, patiešām kvalitatīvs darbs, turklāt var redzēt, kā ir uzlabojies autores rakstīšanas stils gadu laikā. Atsauksme šeit.
  • Stephanie Garber "Caraval". Patiesībā es nemaz nebiju gaidījusi, ka šo grāmatu tik ļoti iemīlēšu. Atceros, kā mana mīļākā buktūbere Hailey in Bookland par to sajūsminājās, tāpēc nospriedu, ka ar grāmatu man būs uz "jūs" (esmu pamanījusi, ka ar Heiliju mums ir pretēja grāmatu gaume), taču, kad sāku lasīt, nespēju apstāties un iemīlēju šo darbu. Atsauksme šeit
  • Benjamin Alire Saenz "Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe". Šī ir viena no pirmajām grāmatām, ko izlasīju 2017. gadā. Atceros, ka grāmata mani ļoti aizrāva un patika, vienīgā problēma bija LGBT moments pašās grāmatas beigās, kas, manuprāt, bija pavisam lieks. 
  • Kasie West "By Your Side". Varu droši teikt, ka šī, iespējams, ir mana vismīļākā gada grāmata. Jā, tā nav nekāda augstākās klases literatūra, bet brīdī, kad to lasīju, man bija vajadzīgs kaut kas viegls, bet tajā pašā laikā arī kaut kas jēdzīgs. Atsauksme šeit
  • Elizabeth Wein "Code Name Verity". Teikšu godīgi - man bija grūti šo grāmatu lasīt. Bija vietas, kuras nesapratu un kurām nespēju izsekot līdzi. Ļoti vēlos turpināt triloģiju, bet pirms tam gan vajadzētu šo grāmatu pārlasīt, lai atsvaidzinātu atmiņu. 


Tas šoreiz arī viss. Protams, bija arī citas grāmatas, kas man ļoti patika un būtu pieminēšanas vērtas, bet par to citreiz. Vai ir kāda grāmata, kas jums šogad likusies tikpat laba? 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru