pirmdiena, 2017. gada 25. decembris

EXIT WEST by Mohsin Hamid

Kad ieraudzīju šo grāmatu bibliotēkā un izlasīju, par ko ir šis stāsts (un ka tas ir maģiskais reālisms), ilgi domāju, vai ir jēga to lasīt, galu galā iepriekšējā pieredze ar šo žanru bija visai bēdīga. Tomēr paņēmu grāmatu un sāku lasīt, cerot pabeigt to dažu dienu laikā, ņemot vērā, ka tā ir visai plāna lasāmviela. 

Valstī, kurā notiek pilsoņu karš, satiekas divi jauni cilvēki - Nadja un Saīds. Drīz vien viņiem jau ir romāns, bet arī laiks nestāv uz vietas. Karš sāk līdzināties apokalipsei un Nadjai un Saīdam jāpazūd no pilsētas. Viņiem ir tikai viena iespēja - izmantot maģiskās durvis, kas aizvedīs viņus uz citu valsti...



Kā jau minēju, man ar maģisko reālismu arī iepriekš nav īsti bijis pa ceļam - atceros, kā lasīju Haruki Murakami "1Q84" un Lezlijas Voltones "Eivas Lavanderes savādās un skaistās skumjas" un abi šie darbi man nepatika. Īsti nezinu, kur bija mana loģika, kad cerēju, ka varbūt šis maģiskā reālisma gabals man patiks labāk. 

Pirmkārt, jāmin fakts, ka autors varēja daudz labāk izskaidrot visu to "maģisko durvju" darbību, man vismaz likās, ka tādas durvis esot bijušas vienmēr un radās daudz jautājumu. Nesaku gan, ka pati ideja ir slikta - es būtu sajūsmā, ja varētu tā teleportēties no vienas pasaules malas uz otru, nemaksājot par lidmašīnām (lai gan man patīk lidmašīnas). Idejas izpildījums vienkārši varēja būt labāks. 

Otrkārt, es nesapratu, kāpēc ik pa laikam Nadjas un Saīda stāsts aprāvās un pa vidu tika iekļautas ainas no kaut kādu random cilvēku dzīvēm. Guļoša sieviete Austrālijā, vīrietis bārā Tokijā, vīrietis uz balkona Amsterdamā, veca sieviete Amerikā. Līdz pat grāmatas beigām nespēju saprast, kāds ir visu šo ļaužu sakars ar galvenajiem varoņiem. 

Labi, nebija jau arī TIK slikti. Valoda ir viegla un tajās reizēs, kad piespiedu sevi pieķerties grāmatai, lasījās diezgan raiti. Arī varoņi bija interesanti un gribējās just viņiem līdzi. Taču ar to nepietiek, lai "uzceptu" labu grāmatu, arī izpildījumam jābūt kvalitatīvam. Tomēr, ja jums patīk maģiskais reālisms, varbūt arī šī grāmata liksies laba. Es gan beidzot esmu sapratusi, ka man ar šo žanru nebūs pa ceļam. 


5/10

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru