svētdiena, 2017. gada 24. septembris

TO ALL THE BOYS I'VE LOVED BEFORE triloģija by Jenny Han

Laikam jau sen nav noslēpums, ka viens no maniem mīļākajiem žanriem ir jauniešu romāni. Šis ir vēl viens no tiem - precīzāk, tā ir triloģija. Vēl precīzāk - esmu jau lasījusi gan pirmo, gan otro grāmatu. Tomēr, kad maijā iegādājos abas grāmatas par ļoti izdevīgām cenām, izlēmu tās pārlasīt, lai atsvaidzinātu atmiņu un beidzot pabeigtu triloģiju. 

"To All The Boys I've Loved Before" ir stāsts par sešpadsmitgadīgo meiteni vārdā Lara Jean, kura raksta mīlestības / atvadu vēstules visiem puišiem, ko gadu laikā ir mīlējusi. Tādu ir bijis pieci. Lara Jean slēpj šīs vēstules un negrasās tās nevienam rādīt, līdz reiz kāds tās izsūta visiem puišiem... 

Esmu jau iepriekš lasījusi citas šīs autores grāmatas, un man tās likās tīri okay, tāpēc pieķēros arī šīm. Tās ir ļoti viegli lasāmas, raitas, notikumi risinās cits pēc cita un rodas arvien jauni sarežģījumi. Diemžēl reizēm Lara Jean bija diezgan kaitinošs varonis, tomēr viņai varēja arī just līdzi.

Interesants gan likās tas pavērsiens, kad Lara Jean un Pīters (viens no puišiem, kam Lara Jean rakstījusi vēstuli pirms daudziem gadiem) sāka iedomātas attiecības, lai sadusmotu Pītera bijušo draudzeni Ženevjēvu. Protams, beigās Laras Jean vecās jūtas atgriezās un viņa no jauna iemīlējās Pīterā. 

Vēl mazliet kaitinošs likās "mīlas trijstūris" starp Laru Jean, Pīteru un Laras Jean draugu / bijušo māsas pusi / kaimiņu Džošu. Un es nemaz nevarēju izlemt, kurā pusē es biju! Gan Džošs, gan Pīters ir savā veidā ļoti piemēroti Larai Jean, tāpēc es joprojām nezinu, kurš man patika labāk.

8/10


Triloģijas otrā daļa sākas praktiski no vietas, kur beidzās pirmā daļa. Pīters un Lara Jean ir izšķīrušies, tomēr Lara Jean ir sapratusi, ka mīl Pīteru, tāpēc uzraksta viņam mīlestības vēstuli, ko pati arī atdod. Beigu beigās viņi sāk atkal satikties, un it kā jau viss ir lieliski, ja vien... Ja vien nebūtu Ženevjēvas. 

Šajā daļā Lara Jean daudz vairāk domā par Pītera bijušo draudzeni, kas agrāk bija arī pašas Laras Jean labākā draudzene. Viņa ir greizsirdīga, un bieži arī ne bez iemesla, jo Pīters pavada daudz laika ar Ženevjēvu. 

Arī šajā daļā Lara Jean brīžiem bija kaitinoša, jo nezināja, ko pati gribēja, tomēr es jau biju pie tā pieradusi, tāpēc nelikās tik traki. Nepatika gan tas, ka šajā grāmatā daudz mazak parādījās Džošs, kuru es jau biju iemīlējusi. Parādījās cits puisis - Džons Ambrose MakKlarens -, kuram ARĪ bija pienākusi vēstule no Laras Jean. Tāpēc tagad "mīlas trijstūris" bija starp Laru Jean, Pīteru un Džonu. Un, lai cik smieklīgi tas neliktos, es jau atkal nevaru izlemt, kurš man patīk labāk! 

Vispār man ļoti patika, ka šajā daļā tika daudz vairāk stāstīts par Laras Jean pagātni, par to, kā viņi visi agrāk bijuši labākie draugi - Pīters, Džons, Lara Jean, Ženevjēva, Ženevjēvas māsīca Krisa, un Treviss, kurš pirmajā daļā nemaz neparādījās. Man ļoti interesants likās moments ar jaunajiem kaimiņiem, kuri grasījās nozāģēt koka mājiņu, kur visi bērnībā spēlējušies, tāpēc Lara Jean sarīkoja tādu kā atvadu ballīti, kuras laikā viņi atvēra laika kapsulu, kas bija aprakta zemē 3 gadus. Tāpat ballītes laikā tika izlemts spēlēt viņu iemīļoto spēli "Slepkavas", kas noritēja vairāku nedēļu garumā, un pirmo reizi mūžā uzvarēja Lara Jean.

Tāpat ļoti patika, ka beidzot tika atklāts Ženevjēvas noslēpums, kura dēļ Pīters viņu tik bieži apciemoja un mierināja. Beigās gan mazliet nokaitināja viens pavērsiens, bet cerams, ka trešajā daļā tas neatkārtosies, jo tas jau būtu smieklīgi. 

8/10

Neticami, ka šis ir triloģijas noslēgums. Tā nav perfekta triloģija, tomēr pēc trešās daļas izlasīšanas sapratu, cik ļoti mīlu šīs grāmatas, cik ļoti mīlu visus varoņus. Ir tāda bittersweet sajūta, ka triloģija ir galā.

Šajā grāmatā jau neparādījās nekāds "mīlas trijstūris", par laimi. Šeit bija tikai Lara Jean un Pīters, un bija labi. Ļoti, ļoti labi. Ļoti patika, ka ik pa laikam viņi strīdējās un radās dažādi sarežģījumi, galu galā grāmatas darbība norisinājās dažus mēnešus pirms došanās uz koledžu un viņiem vajadzēja atrisināt, ko viņi darīs, vai paliks kopā, utt. 

Protams, bija mazliet paredzami, ka Lara Jean neiekļūs tajā pašā koledžā, kur Pīters (kur viņa pati arī tik ļoti gribēja iekļūt), bet beigās viss izvērtās ļoti labi un kaut kā pareizi. Ja vien man būu tāds puisis kā Pīters...

Vēl man ļoti patika sižeta līnija ar Laras Jean tēta un Trīnas kāzām. Šim notikumam gatavojās pus grāmatu, un tā arī vajadzēja.

Kopumā šīs ir ļoti viegli lasāmas grāmatas, bet diezgan emocionālas un pat burvīgas. Noteikti iesaku izlasīt, ja jums patīk jauniešu romāni!

9/10


1 komentārs:

  1. Tam, kurš šodien lasa šo liecību, vajadzētu svinēt kopā ar mani un manu ģimeni, jo tas visiem sākās kā joks, un daži teica, ka tas nav iespējams. Mani sauc Aleksandrs Bendiks, es esmu no Rīgas, bet kopā ar sievu pārcēlos uz Beļģiju. Esmu laimīgi precējusies ar diviem bērniem un skaistu sievu. Kaut kas briesmīgs notika ar manu ģimeni, es pazaudēju darbu un sieva aizgāja no mājas, jo es nevarēju parūpēties par sevi un ģimeni. viņai un maniem bērniem tajā laikā. Man izdevās deviņus gadus, neviena sieva mani neatbalstīja, lai labi rūpētos par bērniem. Es cenšos nosūtīt testa ziņojumu sievai, bet viņa neļauj man ar viņu runāt. Es cenšos aprunāties ar viņas draugu un viņas ģimeni, bet es joprojām zinu, ka kāds varētu man palīdzēt, un es vēlāk esmu nosūtījis pieprasījumu tik daudziem uzņēmumiem, bet tik un tā nezvanu man, līdz pienāk kāda uzticīga diena, kuru es nekad savā dzīvē neaizmirsīšu . Kad es satiku vecu draugu, kuram es izskaidroju visas savas grūtības, un viņš man pastāstīja par lielisku cilvēku, kurš viņam palīdzēja iegūt labu darbu Coca cola uzņēmumā, un viņš man teica, ka tas ir rutīnas šarms, bet es esmu cilvēks, kurš nekad tic pareizrakstībai, bet es nolēmu to izmēģināt, un es ar viņu sazinājos, izmantojot doctorosagiede75@gmail.com. Viņš mani pamācīja un parādīja, kā rīkoties šajās trīs burvestības palaišanas dienās. Es sekoju visiem norādījumiem un daru to, ko viņš man lūdza darīt labi. Drosagiede pārliecinieties, ka viss noritēja labi, un mana sieva mani atkal redzēs pēc brīnišķīgā darba Drosagiede. Mana sieva man piezvanīja ar nezināmu numuru un atvainojās, un viņa man teica, ka viņa patiešām man pietrūkst, un mūsu bērni un mana sieva nāk mājās. Un pēc divām dienām uzņēmums, kas man nosūtīja pateicības vēstuli, sauca, tagad es esmu piemērs uzņēmuma vadītājam šeit, ASV. Es iesaku, ja rodas kādas problēmas, nosūtiet ziņojumu uz šo e-pastu: doctorosagiede75@gmail.com vai whatsapp +2349014523836, un jūs iegūsit vislabāko rezultātu. Uztveriet lietas kā pašsaprotamas, un tas jums tiks atņemts. ES tev novēlu visu to labāko.

    AtbildētDzēst