pirmdiena, 2017. gada 4. decembris

Nikolā Barro "SIEVIETES SMAIDS"

Grāmatu pavisam nejauši atradu Zvaigznes outletā, un nemaz nezināju, ko no tās gaidīt. Stāsts mani uzreiz uzrunāja, taču nebiju par grāmatu neko iepriekš dzirdējusi, un arī atsauksmes Goodreads bija vidējas. Par ko tad ir šī grāmata?

Skaistā Orelī – restorāna īpašniece un arīdzan pavāre –, pārdzīvojot nepatīkamu šķiršanos no drauga, iemaldās nelielā grāmatu veikalā. Tur viņa pamana romāna “Sievietes smaids” franču izdevumu. Tā autors ir anglis, vārdā Roberts Millers. Pārsteidzoši, bet romānā ir stāstīts par kādu skaistu sievieti, kas ļoti līdzinās Orelī, un tekstā pieminēts arī restorāns. Ieinteresējusies par romāna autoru, Orelī aizmirst par sirdssāpēm un apņemas satikt rakstnieku. Tas savukārt rada sarežģījumus romāna redaktoram Andrē no izdevniecības Opale, jo patiesībā šo grāmatu ir sarakstījis viņš, izmantojot pseidonīmu. Arī izdevniecības mārketinga nodaļa pieprasa, lai populārā angļu romāna autors atbrauc uz Parīzi, sniedz intervijas un tiekas ar lasītājiem...
Kā noorganizēt neesoša angļu rakstnieka ierašanos pilsētā? Kas notiks, kad atklāsies, ka Roberts Millers un Andrē Šabanē ir viena un tā pati persona? Un, visbeidzot, kā iegūt sievietes sirdi, kura iemīlējusies lieliskā, asprātīgā un nenoliedzami arī dziļdomīgā angļu džentlmenī, kurš nemaz neeksistē?...


Jāsāk jau ar to, ka gandrīz pēc mēneša bez lasīšanas, es nemaz negaidīju, ka izlasīšu grāmatu 2 dienu laikā. Tā patiešām mani ierāva, un es nespēju apstāties, līdz grāmata nebija izlasīta. Turklāt - darbība norisinās Parīzē! Kas gan var būt labāks par to? Man vienmēr ir ļoti patikusi šī pilsēta, tāpēc arī meklēju vairāk grāmatu, kur darbība norisinās tieši Francijas galvaspilsētā. Un vispār man patīk lasīt romānus, kas norisinās vietās, kur esmu bijusi, tas kaut kā atsauc atpakaļ atmiņas no laika, kad apmeklēju šīs vietas. 

Grāmatā ir divi galvenie varoņi, no kuru skatpunktiem tiek stāstīts - Orelī Bredina un Andrē Šabanē. Abi šie varoņi man ļoti patika, lai arī, protams, viņiem bija dažādas negatīvās īpašības, kas citus lasītājus varētu kaitināt. Ļoti patika arī tas, ka Andrē Šabanē strādā tieši grāmatniecības nozarē, un bija arī ainas, kur atklājās, kādi dīvaiņi ir daži rakstnieki, un dažās situācijās es varēju lieliski asociēt to ar sevi. Bet vispār man ļoti patika visi Andrē plāni, kā izvairīties no patiesības atklāšanas un kā pavadīt laiku ar Orelī. 

No tā, kas man ne visai patika, varētu minēt to, ka grāmatas beigas likās mazliet sasteigtas, man būtu paticis, ja Orelī ar Andrē iepazītos labāk un tikai tad teiktu, ka mīl viens otru, jo visas grāmatas garumā Orelī bija gandrīz vai iemīlējusies Robertā Millerā viņa grāmatas dēļ. 

Tomēr kopumā tā ir ļoti laba, ātri lasāma grāmata, kas stāsta par skaistu mīlas stāstu, turklāt vēl tādu, kas notiek mīlestības pilsētā Parīzē. 

8/10

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru