pirmdiena, 2018. gada 8. janvāris

Oskars Vailds "DORIANA GREJA ĢĪMETNE"

Savā 2018. gada plānu ierakstā teicu, ka diez vai rakstīšu recenzijas arī par audio grāmatām, jo parasti par tām nav, ko teikt un tās ļoti ātri aizmirstas. Tomēr, kad youtube atradu šo grāmatu krievu valodā, izlēmu noklausīties, un, brīnumainā kārtā, man ir, ko teikt.

Tātad, tas ir stāsts par Dorianu Greju, kurš, ieraugot savu portretu, saprot, ka drīz novecos, bet viņa ģīmetne vienmēr paliks tāda, kā ir - skaista. Tāpēc Dorians iedomājas - cik labi būtu, ja ar gadiem pārvērstos ģīmetne, nevis viņš. Dorians ir pat gatavs par to atdot savu dvēseli...


Šo grāmatu izlasīt / noklausīties izlēmu pavisam spontāni, kad decembrī veidoju sarakstu ar tiem darbiem, ko vēlos izlasīt 2018. gadā. Tad nu vienu no desmit grāmatām jau esmu izlasījusi, un ļoti ceru, ka arī ar pārējām veiksies tikpat labi. Zinu, ka ir arī filma, varbūt kādreiz to arī noskatīšos, bet pagaidām parunāsim par grāmatu.

Klausoties šo audiogrāmatu, es biju visai skeptiski noskaņota. No sākuma šķita, ka šī grāmata man varētu nepatikt, jo neesmu īpaša klasikas fane, lai gan ir klasikas darbi, kas uz mani atstājuši lielu iespaidu. Un, lai arī "Doriana Greja ģīmetne" man patika, pārāk lielu iespaidu uz mani tā neatstāja. 

Man patika, ka šeit bija daudz atziņu un dzīves gudrību, īpaši ar tām izcēlās Doriana draugs lords Henrijs, bet ik pa brīdim jau likās, ka vērtu citātu ir pārāk daudz, un sižeta praktiski nekāda. 

Vēl mani ik pa brīdim kaitināja pats Dorians. Dažreiz es patiešam nesapratu viņa rīcības motīvus, piemēram, kad viņš pateica, ka mīl aktrisi Sibillu, bet jau pēc neilga laika, kad viņa vienā izrādē uzstājās pavisam slikti, Dorians apgalvoja, ka tādēļ tagad viņu vairs nemīl. Kur ir loģika? Labi, 19. gadsimta literatūrā bieži nav loģikas. 

Kopumā man ļoti patika autora valoda, bet sižets varēja būt mazliet spraigāks un es arī īsti nesapratu, kāpēc Dorians bija tāds. Vai tāpēc, ka "atdeva" savu dvēseli? Bet tas arī nebija simtprocentīgi pateikts, viņš tikai iedomājās, ka varētu to izdarīt, lai mūžīgi paliktu jauns... Lai nu kā, šī ir izlasīšanas vērta grāmata, ja meklējat kādu klasiku.


7/10

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru