ceturtdiena, 2018. gada 4. janvāris

ONCE AND FOR ALL by Sarah Dessen

Pirmā izlasītā grāmata 2018. gadā! Un esmu priecīga, ka izvēlējos lasīt tieši šo. Varbūt atceraties, ka pagājušajā gadā lasīju citas Sāras Desenas grāmatas - Saint Anything un That Summer, tā nu beidzot izlēmu turpināt iepazīšanos ar šīs autores daiļradi. 

Grāmatas galvenā varone Louna ir slavenās kāzu plānotājas Natālijas Beretas meita, katru vasaru viņa palīdz mātei ar biznesu, apmeklējot visdažādākās kāzas. Iespējams, tieši tāpēc viņa ir visai ciniska par mīlestību, bet varbūt pie vainas ir viņas pašas pirmā mīlestība, kas beigusies ar traģēdiju. Kad Louna satiek apburošo Ambrozu, kurš to vien dara, kā iet uz randiņiem. Tieši tāpēc Louna izvēlas turēties no viņa pa gabalu, bet Ambrozs netaisās apstāties, īpaši tagad, kad viņš ir saticis meiteni, kuru tiešām vēlas iegūt. 



Ņemot vērā to, ka autores iepriekšējās grāmatas man tīri labi patika, biju pārliecināta, ka arī šis darbs nebūs izņēmums. Biju dzirdējusi dažādas atsauksmes, bet nenožēloju, ka izlēmu grāmatu iegādāties un izlasīt. 

Sāras Desenas grāmatas man patīk ar to, ka tie nav vienkārši romāniņi, kurus lasot nemaz nevajag iespringt un kurus aizmirsti jau pēc nedēļas. Man gan nekas nav pret tādām vieglām grāmatām, tādas arī ir vajadzīgas atslodzes brīžiem, bet dažkārt gribas romānu ar dziļāku saturu, dziļākiem varoņiem, ja tā var teikt. Atceros, ka iepriekšējo autores grāmatu varoņiem bija tāds kā back-story, kaut kādi pārdzīvojumi vai nelaimes gadījumi, kas tagad viņus vajāja. Arī "Once and For All" nebija izņēmums. Lounas pirmais puisis Ītans, pirmā lielā mīlestība, tika nošauts pirms gandrīz gada, kad viņa vidusskolā notika apšaude. Tāpēc kopš tā brīža meitenei bija grūti iet uz randiņiem un tikties ar citiem puišiem, viņa negribēja iesaistīties attiecībās. Ik pa laikam gan likās kaitinoši, ka viņa neredzēja, cik ļoti patīk Ambrozam un arī pati negribēja atzīt, ka viņai puisis patīk. Lai nu kā, grāmatas galvenā varone bija interesanta un viņai varēja just līdzi. Vienu momentu es pat sāku raudāt, kas lasot notiek gaužām reti. 

Ļoti patika tas, ka ik pēc pāris nodaļām, kur darbība risinājās tagadnē, bija īsas nodaļas, kur bija stāstīts par notikumiem pagātnē. Tā lasītājs varēja labāk iepazīt arī Ītanu un saprast, kāpēc viņiem bija tik stipras attiecības un kāpēc Louna tagad ir tieši tāda, kāda ir.  

Vēl man ļoti patika tas kāzu plānošanas un organizēšanas bizness, lai gan dažbrīd bija sajūta, ka lielāko romāna daļu aizņem tieši citu cilvēku kāzas un problēmas, ik pa brīdim bija grūti tajā visā saskatīt Lounas un citu tēlu personības. Vispār liekas, ka es arī labprāt nodarbotos ar kaut ko tamlīdzīgu, tas varētu būt ļoti interesanti. 

Arī Ambrozs man ļoti patika, un, lai arī esmu priecīga, ka autorei nepiemīt tieksme uz insta-love situāciju, gribējās viņa un Lounas attiecības kaut kā ilgāk, nevis tikai pēdējā nodaļā. 

Kopumā šī ir interesanta grāmata. Tagad esmu lasījusi četras Sāras Desenas grāmatas, un "Once and For All" varu likt otrajā vietā. Iespējams, kad būšu izlasījusi vairāk autores darbu, tā nepaliks otrajā vietā, bet to jau laiks rādīs. 


8/10








Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru