piektdiena, 2021. gada 19. februāris

LOVE IS A REVOLUTION by Renee Watson

Par šo grāmatu es uzzināju pavisam nesen, jo tā tika publicēta tikai šī gada 2. februārī, bet man uzreiz gribējās to izlasīt un es to arī izdarīju. Un vai šis vāks nav vienkārši burvīgs? 

Galvenā varone Nala Robertsone grib pavadīt vasaru, izklaidējoties ar draugiem, tomēr, kad māsīca uzaicina Nalu uz aktīvistu pasākumu,  meitene satiek tur Taju Braunu, kurš ir aktīvs sabiedrības loceklis, cīnoties par tiesībām, ekoloģiju un tamlīdzīgi. Nalai Tajs ļoti iepatīkas, tāpēc arī viņa vēlas atstāt uz puisi iespaidu. Pirmajā sarunā meitene sāk melot, ka brīvprātīgi strādā veco ļaužu namā un ir veģetāriete. Jo ilgāks laiks paiet un jo vairāk viņi iepazīst viens otru, jo sarežģītāk Nalai kļūst melot. Tomēr - cik ilgi tas tā varēs turpināties? 


Sākot lasīt šo grāmatu, manas ekspektācijas bija diezgan augstas, taču drīz vien sapratu, ka nebūs tik labi, kā man gribētos. Pirmkārt, es VISPĀR nejutu tā saucamo ķīmiju starp Nalu un Taju, ik pa brīžiem man pat nelikās, ka viņi ir draugi, kur nu vēl pārītis, tāpēc man šķiet, ka galvenais šajā grāmatā tomēr nav mīlestība, jo es kā lasītājs neredzēju šo varoņu nākotni.

Vēl jāpiemin, ka šī grāmata ir domāta jaunākiem lasītājiem un tā noteikti varētu patikt 15-17 gadus vecām meitenēm, kad viens no svarīgākajiem jautājumiem dzīvē ir "Kā atstāt labāku iespaidu uz puisi?", jo tajā vecumā meitenes ir gatavas uz praktiski jebko, ne tikai melošanu, lai atrastu kaut ko kopīgu, bet 20+ gadīgiem lasītājiem šī grāmata noteikti liksies jauneklīga un brīžiem naiva, tomēr vienmēr jāatceras, kam konkrētā grāmata domāta. Pieaudzis lasītājs saprot, ka melošana un izlikšanās par to, kas neesi, nav veids, kā uzsākt nopietnas, spēcīgas attiecības, savukārt pusaudžu meitenes noteikti varēs identificēties ar galveno varoni.

Kopumā es varētu ieteikt šo grāmatu, sevišķi pusaudžu lasītājiem, kā jau minēju. Tā ir viegla, ātra lasāmviela un ar diezgan interesantiem varoņiem. Šķiet, ka nekad iepriekš nebiju lasījusi grāmatu, kur ļoti liela nozīme ir aktīvismam un cīņai par nozīmīgiem jautājumiem pasaulē, par ko šai grāmatai liels pluss.

7/10






Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru