trešdiena, 2019. gada 27. marts

AMY & ROGER'S EPIC DETOUR by Morgan Matson

Šo grāmatu lasīju jau 2016. gadā un tā man ļoti patika, tomēr pirms pāris nedēļām, kad nebija īsti, ko lasīt un nezināju, ko vēlos lasīt, izdomāju, ka varētu pārlasīt kādu no savām grāmatām, un to tad arī izdarīju. 

Kā jau noprotams pēc nosaukuma, grāmatas galvenie varoņi ir Eimija un Rodžers. Vasaras sākumā Eimijas māte izlemj pārcelties uz otru valsts galu, un tagad Eimijai jāpārved mašīna no Kalifornijas uz Konektikutu. Ir tikai viena problēma - pēc autoavārijas Eimija vairs nebrauc ar mašīnu. Tāpēc tiek lūgta Rodžera palīdzība - viņš ir Eimijas mātes draudzenes dēls, turklāt viņam arī jātiek uz valsts austrumu daļu, lai pavadītu vasaru kopā ar tēvu Filadelfijā. Eimijai un Rodžeram jātiek pāri valstij 4 dienu laikā, tomēr drīz vien abi izlemj ceļojuma laikā apmeklēt dažādas vietas, kas atrodas pa ceļu no Kalifornijas uz Konektikutu, un tas izvēršas par viņu labāko piedzīvojumu. 




Kā jau minēju, šo grāmatu lasīju pirms vairāk nekā 3 gadiem, tomēr, kā izrādījās, gandrīz neko no tās neatcerējos, tāpēc bija divtik interesanti lasīt visu vēlreiz. Diemžēl tieši tobrid man bija tāds kā reading slump, kad nebija ne spēka, ne vēlmes kaut ko lasīt, tāpēc šo grāmatu lasīju gandrīz 2 nedēļas (iepriekšējā reizē irāvos cauri 3 dienu laikā), tomēr man tā tik un tā patika. 

Man ļoti patika, ka lielākā uzmanība šajā grāmatā tika pievērsta tieši attiecībām ģimenē un to, kā Eimija tiek galā ar tēva nāvi, to, ka viņa par to centās nerunāt un izjuta savu vainu. Patika viņas "attiecības" ar māti, kuras bija grūti nosaukt par attiecībām, bet, cik var noprast no grāmatas beigām, viņas izrunājās un viss bija labi.

Vēl man ļoti patika, ka grāmatā bija iekļautas dažādas fotogrāfijas, mūzikas saraksti, čeki no ēstuvēm un piezīmes par viņu ceļojumu, jo bija sajūta, ka pats esi daļa no šī ceļojuma. Tāpat likās interesant tas, ka Eimija ar Rodžeru viesnīcās izlikās par citiem cilvēkiem - Hilariju un Edmundu Odellu -, jo vienā no viesnīcām viņus tā nosauca kļūdas dēļ un viņi turpināja lietot šos vārdus arī turpmāk, lai gan tas ir mazliet jocīgi, jo viesnīcās taču vienmēr prasa dokumentus, vai tad ne? Vismaz manā pieredzē tā ir, tāpēc es nesaprotu, kā viņi varēja tikt cauri sveikā ar svešiem vārdiem.

Vēl man patika, ka stāstā bija iejaukta Rodžera bijusī meitene un ka viņi brauca pie viņas uz mājām, lai Rodžers varētu ar viņu izrunāties un saprast, ka vairs nav viņā iemīlējies. Patika, kā Eimijas un Rodžera attiecības attīstījās lēni un ka tā nebija insta love, tomēr bija arī kaut kas, kas man tajā nepatika - viņi bija "kopā" (kā pāris) pārāk īsu brīdi, un man gribējās vairāk romances. 

Tomēr kopumā tā ir ļoti laba grāmata, un domāju, ka tā jums īpaši patiks, ja mīlat ceļot, galu galā šeit bija daudz informācijas par dažādām Amerikas vietām, kuras Eimija ar Rodžeru apmeklēja. Tāpēc noteikti iesaku!


8/10

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru