otrdiena, 2019. gada 5. februāris

HOW TO BREATHE UNDERWATER by Vicky Skinner

Pagājušajā gadā, kad šī grāmata iznāca, es par to neko daudz nedzirdēju, arī booktube par to nerunāja. Tiesu sakot, es pat nezinu, kā atradu šo grāmatu. Arī ideju es īsti nezināju, bet mani uzrunāja grāmatas nosaukums un skaistais vāks, un ar to pietika, lai es sameklētu šo grāmatu internetā un pievienotu to savā e-grāmatu aplikācijā. Un kaut kā tagad, daudzus mēnešus vēlāk, man uznāca vēlme to izlasīt, tāpēc es to arī izdarīju. 

Stāsts ir par sešpadmitgadīgo Katrīnu jeb Kati, kura jau desmit gadus nodarbojas ar peldēšanu. Ūdens viņai ir viss. Un tomēr, kad kādā treniņā visi ierauga, kā Kates tēvs (un peldēšanas treneris) skūpstās ar citu sievieti, Kates dzīve mainās uz visiem laikiem. Viņai ar māti no Salemas nākas pārcelties uz Portlandu, jāsāk gaitas jaunā skolā un jaunā peldēšanas komandā...



Ziniet, dažkārt sanāk lasīt grāmatas, kuras īsti neiepatīkas, un tad domāju - nujā, laikam lasīju to neīstajā laikā. Taču ar "How to Breathe Underwater" viss bija pretēji - es kaut kā jutu, ka gribu lasīt tieši šo grāmatu un laikam uzminēju to "īsto laiku", jo šī grāmata man likās fantastiska! Tas ir stāsts ne tikai par pusaudža attiecībām ar vecākiem, bet arī par mīlestību, draudzību, māsu uzticību un pašas meitenes emocijām un centieniem saprast, kā dzīvot tālāk.

Man ļoti patika, ka galvenā varone ir peldētāja un ka autore parādīja, ka nav viegli būt par labāko peldētāju štatā, ka cilvēki ir greizsirdīgi un skaudīgi par citu sasniegumiem. Man gribējās, laia Kate nepamet peldēšanu, un tomēr es sapratu, kāpēc viņa to izdarīja. Tas nebija vienkārši neapdomāts pusaudža lēmums, kā citi to uztvēra. Viņa 10 gadus bija peldējusi un darījusi visu, ko liek tēvs, viņa bija sacentusies un ieguvusi pirmās vietas tēva dēļ, kurš tagad salauza viņas mātes sirdi un viņu visu dzīves. Nē, protams, viņa bija peldējusi arī sevis dēļ, viņa noteikti būtu ieguvusi vēl labāku rezultātu, bet pēc tāda trieciena viņai bija grūti peldēt un nedomāt par tēvu.

Protams, stāstā bija arī mīlestība, kur tad bez tās? Un, lai arī tā bija mazliet insta-love, man ļoti patika Maikls, turklāt viņi tāpat jau no sākuma nevarēja būt kopā, jo Maikls bija kopā ar Kates jauno draudzeni Patrīciju. Un tad, kad viņi jau varēja būt kopā, Katei sākās problēmas ar draudzenēm. Es nemaz negaidīju to, kas notika ķīmijas stundā, kad Patrīcija uzzināja, ka tagad Maikls ir kopā ar Kati! Nemaz nepieminēšu to, ka Katei bija problēmas arī ar labāko draugu Harisu, kurš palika Salemā. 

Un tomēr šī grāmata nav tikai par Kates problēmām. Autore ļoti labi izstrādāja arī viņas māsas Lilijas līniju un Maikla mātes slimības līniju.

Noteikti iesaku šo grāmatu, ja vēlaties mazliet pusaudžu drāmas!

9/10

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru