piektdiena, 2018. gada 23. marts

Īsās atsauksmes #1

Jau pirms kāda laika pamanīju, ka daudzi blogeri raksta īsās atsauksmes par grāmatām, par kurām nav īpaši daudz, ko teikt, tāpēc arī es izlēmu pamēģināt šādu īso recenziju rakstīšanu.


Šarlote Brontē "DŽEINA EIRA"

Viena no grāmatām, kuras gribēju izlasīt ļoti sen, un beidzot es to arī izdarīju. Mēģināju lasīt fizisko grāmatu, bet gāja ļoti lēni, tāpēc izlēmu noklausīties audiogrāmatu, un, manuprāt, tieši tas man arī palīdzēja. Lai gan arī klausīšanās negāja ļoti ātri, man tomēr ļoti patika šī grāmata. Nezinu gan, kad un vai gribēšu kādreiz to pārlasīt, taču vienu reizi ir noteikti vērts izlasīt. 

Galvenā varone Džeina ir ļoti stipra un gudra sieviete, un man patika arī citi varoņi, īpaši misters Ročesters. 

Šī ir viena no retajām klasikas grāmatām, kas man tiešām patika un nelikās kā kaut kāds sviests. Nebija pārāk romantiski vai sentimentāli, un vispār likās diezgan drosmīgi, ka Šarlote Brontē drosmīgi rakstīja tik feministisku darbu.

Ja godīgi, man nav īpaši daudz, ko teikt, jo klausījos audiogrāmatu, bet domāju, ka katram kaut reizi vajadzētu izlasīt šo grāmatu. 

8/10

Diāna Seterfīlda "TRĪSPADSMITAIS STĀSTS"

Arī šo klausījos kā audiogrāmatu. Jau sen gribēju izlasīt šo grāmatu, lai gan nezināju īsti, par ko tas ir. Nu, grāmata par grāmatām, un kas par to? Tiešām nekas.

Mani īpaši neieinteresēja Vidas Vinteras stāsts no bērnības, un arī tas, ka galvenā varone Mārgareta Lī un citi tēli, kas ik pa brīdim parādījās, nebija izstrādāti pietiekami, lai es varētu tiem just līdzi. Jā, varoņi no Vidas Vinteras stāsta bija labāk izstrādāti un interesantāki, taču arī ne pietiekami. Domāju, ka nebeigtu šo grāmatu, ja neklausītos audio ierakstu.

Vienīgais, kas man ļoti patika, bija tas, cik bieži tika pieminēta Šarlotes Brontē "Džeina Eira".






5/10



Patriks Ness "SEPTIŅAS MINŪTES PĒC PUSNAKTS"

Man ļoti patika Patrika Nesa triloģija "Nazis, ko neatlaist", tomēr, kad iznāca šī grāmata, es nemaz netaisījos to lasīt. Likās, ka šī grāmata nav domāta man (un tas bija pirms pāris gadiem), un laikam jau vajadzēja arī palikt pie tā, ka nevēlos to lasīt. Tomēr tad meklēju bibliotēkā kādu īsu grāmatu, ko izlasīt dienas laikā, un nodomāju: "Visiem šī grāmata patīk. Varbūt man arī patiks.". Diemžēl tā nebija. 

Jāsaka uzreiz, ka šī acīmredzot vienkārši nav grāmata man. Tā nebija slikta, un es saprotu, kāpēc daudziem šis darbs varētu patikt, es vienkārši nelasu šāda žanra grāmatas, un varbūt es vienkārši to nesapratu, lai gan man patika Konors, grāmatas galvenais varonis. Domāju, ka man patiktu daudz labāk, ja lasītu pirms gadiem pieciem, tagad jau esmu citu žanru cienītāja. Īsti nesapratu, kāpēc briesmonis viņam stāstīja trīs stāstus, lai gan patika tas aspekts, ka tādā veidā Konors cīnījās ar savām bailēm un murgiem. 

Kopumā domāju, ka jums varētu patikt, ja lasāt šādu žanru. 

4/10








Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru