sestdiena, 2018. gada 10. februāris

NYXIA by Scott Reintgen

No sākuma nemaz nebiju plānojusi lasīt šo grāmatu, bet tad tā mani ieinteresēja, jo sapratu, ka ļoti sen neesmu lasījusi zinātnisko fantastiku, tāpēc arī pieķēros. Jāsaka gan uzreiz, ka lasīju ARC (advanced readers copy), ko Liene man laipni atdeva, tāpēc nezinu īsti, cik ļoti tā atšķiras no gala rezultāta. 

Tātad. Šis ir stāsts par Emetu, taču viņš nepamet mājas tāpat vien. Viņš pamet Zemi. Viņam nav ne jausmas, kāpēc korporācija Babel ir izvēlējusies tieši viņu, taču daudzās nulles līgumā ir pietiekams iemesls to darīt. Emets cer atgriezties uz Zemes un parūpēties par savu ģimeni. Nepaiet ilgs laiks, kad Emets uzzina, ka viņš ir viens no desmit jauniešiem, ko Babel ir izvēlējušies savai operācijai. Un tikai astoņi no desmit jauniešiem varēs piedalīties šajā uzdevumā un iegūt solītos miljonus. 


Godīgi sakot, es nemaz nezināju, ko gaidīt no šīs grāmatas. Nebiju dzirdējusi par to pārāk daudz atsauksmju, bet anotācija likās visai interesanta. Tāpat bija ļoti viegli lasīt, tāpēc arī turpināju. Domāju, ka, ja valoda nebūtu tik raita, liktu šo grāmatu malā, jo par pašu sižetu es nebiju sajūsmā. 

Pirmkārt, man šī grāmata ļoti atgādināja Veronikas Rotas "Citādos". Lielākā uzmanība šajā grāmatā ir pievērsta sacensībām par iespēju nonākt uz citas planētas - Eden -, kur dzīvo citplanētieši, un pildīt Babel uzdevumu. Es gan īsti nesapratu, kāds būs viņu uzdevums uz jaunās planētas, bet, ko man tiešām gribējās vairāk, tad tas ir kaut kāds sižets ārpus sacensībām, jo 95% laika tika aprakstīti viņu cīniņi un punktu iegūšana. 

Otrkārt, es nesapratu, kas ĪSTI ir tā nyxia. Cik sapratu, tā ir tāda maģiska viela, no kuras ar prāta palīdzību var izveidot jebkādus objektus. Palika daudz neatbildētu jautājumu. 

Nav jau tā, ka grāmata man nepatika. Bija interesanti lasīt, un vairākus pavērsienus es tiešām negaidīju, tomēr tos neminēšu, jo tie sanāks spoileri. Arī galvenais varonis man patika, bet jau atkal - visi pārāk daudz domāja par sacensībām, un ik pa brīdim tā vien likās - Emetam vissvarīgākā dzīvē ir nauda. Jā, es sapratu viņa motīvus un kāpēc viņš gribēja iegūt solītos miljonus, taču arī viņa dzīvē uz kosmosa kuģa bija ne tikai nauda, bet arī draugi. 

Kopumā grāmata nav slikta. Varbūt es vienkārši esmu lasījusi pārāk daudz zinātniskās fantastikas, tāpēc tagad ir ļoti grūti atrast kaut ko super oriģinālu. Nez kāpēc šķiet, ka grāmatai bija milzīgs potenciāls, bet autors sasniedza tikai daļu. Joprojām ir daudz jautājumu, varbūt uz tiem būs atbildes turpmākajās grāmatās, lai gan nezinu, vai tās lasīšu. 


6/10


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru