ceturtdiena, 2018. gada 8. februāris

5 DIENAS LONDONĀ


Šoreiz vēlos mazliet atvirzīties no grāmatu tematikas un parunāt par vēl vienu no manām mīļākajām lietām - ceļošanu. Ceru, ka jums patiks un būs interesanti lasīt. 





Ir 26. janvāra nakts. Jāceļas gandrīz 3 naktī, bet es, kā jau parasti pirms braucieniem, mostos desmit reizes naktī, baidoties nokavēt, lai gan, protams, ir uzlikti vairāki modinātāji. Tad nu beidzot pienāk laiks, kad jāceļas, un es saprotu, ka vajadzētu kaut ko paēst, jo, lidojot ar lētām aviokompānijām, ēdiens nav iekļauts biļetes cenā. Taču man sāk sāpēt vēders no uztraukuma, un vienīgais, ko varu iestūķēt sevī, ir pusīte konservēta persika. Nu neko, jābrauc uz lidostu, un mašīnā es sāku uztraukties vēl vairāk. Jau vairākas reizes esmu lidojusi ar lidmašīnu, tomēr šī bija pirmā reize, kad lidoju pilnīgi viena, tāpēc uztraukums ir pašsaprotams. Tomēr izrādījās, ka viss ir tikpat viegli - izej kontroli un atrodi savu iekāpšanas gate

Labi, tātad esmu lidmašīnā uz Londonu, uz vietu, kur vēlējos aizbraukt jau ļoti sen, bet kaut kā neizdevās, līdz pati nesaņēmu sevi rokās un nenopirku tās biļetes. Saprotu, ka tuvākajās dienās sev būšu tikai es pati, taču uztraukums jau ir norimis, tagad ir patīkamais satraukums. Pēc gandrīz 3 stundu lidojuma esmu jau galīgi nogarlaikojusies, un beidzot ir pienācis laiks izkāpt uz Lielbritānijas zemes. 

Šī ceļojuma laikā arī pirmo reizi paliku hostelī. Kā apmešanās vietu 4 naktīm izvēlējos Safestay Holland Park hosteli Kensingtonā. Atrodas kādus 4 km no visām populārākajām apskates vietām, taču tas vēl ir diezgan tuvu, bookingā bija daudzas naktsmītnes, kas atrodas vismaz 7-8 km no centra. Man galvenais bija diezgan ekonomiska cena (jo, kā mēs visi noteikti zinām, Londona ir dārga pilsēta) un ne pārāk liels attālums līdz centram. Arī par hosteli es no sākuma uztraucos, visvairāk gan mani biedēja fakts, ka istabiņā būs gan puiši, gan meitenes. Tomēr drīz vien izrādījās, ka uztraukumam nav pamata, jo piecu dienu laikā mani neviens neaiztika un nerunāja, turklāt katrai gultai bija aizkariņi un sava lampa un rozete, tā ka jutos tur kā mazā istabiņā. Un nav tie hosteļi tik bīstami, kā lielākā daļa sabiedrības uzskata, ar tevi patiešām neviens nerunās, ja pats to negribēsi, turklāt katram ir pat savs skapītis, tikai jāpaņem pašam sava slēdzene. Es noteikti vēl kādreiz palikšu hostelī, ņemot vērā, ka, ceļojot vienatnē, tas vispār ir labākais variants. Par 4 naktīm šajā hostelī es samaksāju 48 £, bet piemaksāju vēl 10 mārciņas par brokastīm, kas janvārī bija uz pusi lētākas, nekā parasti. Līdz ar to kopā par 4 naktīm un brokastīm samaksāju apmēram 60 eiro. 

Nu ko, tagad par pašu Londonu, un ko es tur darīju. Lutonas lidostā mani, par laimi, sagaidīja Liene, ar kuru bijām sarunājušas pavadīt kopā piektdienu. Pārējās dienas līdz otrdienai biju viena, taču par to mazliet vēlāk. Mierīgi tikām līdz Londonai un devāmies mūsu garajā pastaigā pa pilsētu. 

Pirmā mūsu pietura bija Trafalgaras laukums, kur svētdienas rītā atgriezos vēlreiz, lai apmeklētu Nacionālo galeriju, kur man arī ļoti patika. Ļoti iepriecināja tas fakts, ka Londonā liela daļa muzeju ir bezmaksas, un, ja ir vēlme, apmeklētāji var ziedot naudu. Aizgāju arī uz Britu muzeju un Dabas vēstures muzeju. Britu muzejā ļoti patika, Dabas vēstures muzejs ļoti atgādina mūsu pašu Latvijas Dabas muzeju. 


Tālāk devāmies uz vietu, ko nejauši atradu Pinterest, un šī vieta saucas Sky Garden. Tas ir restorāns / skatu laukums / dārzs, kas atrodas kādas ēkas 35. stāvā. Vieta patiešām ir burvīga un arī bezmaksas, bet ņemiet vērā, ka ir "jāiegādājas" bezmaksas biļete internetā, jo Sky Garden nevar uzreiz atrasties miljons cilvēki. Interesanti bija tas, ka biļetē vajadzēja norādīt laiku, kad ieradīsies, bet mums neviens neko nepateica, kad atnācām vairāk nekā pus stundu ātrāk. Ja esat Londonā, noteikti iesaku aiziet. Ēdiens tur arī ir ļoti garšīgs. 



Vēl viena satriecoša vieta, kur der aiziet (atrodas pavisam netālu no Sky Garden), ir Svētā Paula katedrāle. Iekšā negājām, bet apskatīt no ārpuses noteikti vajadzētu. Ar kaut ko atgādināja pat katedrāles Romā. 


Kā vēl vienu vietu vēlos ieteikt Notinghillu. Tas ir rajons Kensingtonā, kur mājas ir krāsotas pasteļkrāsās. Es, protams, visu neizstaigāju un neredzēju, taču tās ielas, kam gāju cauri, izskatās tiešām iespaidīgi. 


Tāpat vērts aiziet arī uz Haidparku. Es jau zināju, ka parks ir liels, bet nebiju gaidījusi, ka tas ir tik milzīgs. Ejot atpakaļ uz hosteli, šis parks bija lielākais pārbaudījums, jo likās, ka tas nekad nebeigsies. Bet ir skaisti - ezerā peld pīles un gulbji, vasarā var izbraukt arī ar katamarānu. Tiešām šķiet, ka atrodies kaut kur prom no pilsētas, ja piever acis uz cilvēku un sportistu daudzumu. 

Jāpiemin arī Londonas acs un Londonas akvārijs. Ilgi domāju, vai iet, jo biju dzirdējusi, ka nav vērts tērēt tik lielu naudu, taču pirmdien izlēmu aiziet, un iegādājos combined ticket, kas sanāk lētāk nekā tad, ja pērk atsevišķi. Katrs objekts atsevišķi maksā apmēram 30 mārciņas, es par diviem samaksāju 46 mārciņas. Tur var izvēlēties arī citus objektus (Šreka piedzīvojumu, Madamme Tussauds muzeju un vēl kādu), var izvēlēties arī visus 4 objektus, tad sanāks vēl lētāk. 

Izbraucu es ar to Londonas aci. Neteikšu, ka biju pārāk lielā sajūsmā. Patika, bet, ja tas nebūtu mans sapnis, nebūtu tērējusi tik daudz naudas. Tajā pašā Sky Garden arī var paskatīties uz Londonu no augšas. Protams, ne 360° leņķī, bet tomēr. Domāju, ka citā gada laikā no Londonas acs paveras vēl iespaidīgāks skats. 


Tālāk devos uz Londonas akvāriju, kur man patika daudz labāk. Akvārijs ir izveidots tādā veidā, ka jūs nokāpjat vairākus stāvus zem zemes un lēnām kāpjat augšā. Ļoti patika milzīgais akvārijs, kur peldēja haizivis, rajas, divi bruņurupuči un vēl daudz dažādas zivis. Bija arī neliels tunelis, bet es, izlasījusi atsauksmes internetā, biju gaidījusi, ka tas tunelis būs garāks. Lai nu kā, iespaidu tas īpaši nesabojāja, jo tas milzīgais akvārijs jau vien ir tā vērts. Tāpat varēja pieskarties jūras zvaigznei (mīkstāka, nekā es biju gaidījusi), apskatīt daudzas citas zivis, "ieiet" Antarktīdā, kur dzīvo pingvīni (patiešām ir atsevišķa telpa, kur bija drausmīgi auksts, lai tiem pingvīniem radītu pēc iespējas dabiskāku vidi), tāpat bija arī telpa ar medūzām, kur man ļoti, ļoti patika. Ja esat Londonā, noteikti aizejiet, būs interesanti gan bērniem, gan pieaugušajiem. 




Tā es arī pavadīju šīs 5 dienas Londonā. Protams, redzēju daudz vairāk, bet šajā ierakstā izlēmu minēt tikai pašas iespaidīgākās vietas un lietas, kas visvairāk palikušas atmiņā.



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru