otrdiena, 2017. gada 11. jūlijs

WHEN DIMPLE MET RISHI by Sandhya Menon

Šī ir viena no tām grāmatām, par kurām pēdējā laikā runā praktiski visi. Cik tā ir lieliska, cik oriģināla, cik viegli lasāma... Protams, ka man arī uzreiz gribējās izlasīt, tāpēc, ilgi nedomājot, iegādājos to bookdepository un sāku lasīt, tiklīdz tā pie manis nonāca. 

Dimple Shah ir izplānojusi visu savu dzīvi. Viņa mīl programmēšanu un vēlas ātrāk tikt prom no vecāku mājām. Rishi Patels ir neglābjams romantiķis, tāpēc viņa vecāki paziņo, ka viņa topošā sieva būs tajā pašā nometnē, kur Rishi. Protams, Dimple neko nezina par vecāku norunāto laulību. Uzzinot patiesību, meitene ir ļoti skeptiski noskaņota un uzreiz paziņo, ka tas nekad nenotiks, tomēr ar laiku viss mainās...




Jāsāk laikam ar to, ka jau atkal biju vīlusies grāmatā, ko visi slavē. Jau esmu vairākkārt uzkāpusi uz vieniem un tiem pašiem grābekļiem un manas cerības bijušas daudz augstākas. Esmu jau nonākusi pie secinājuma, ka labāk lasīt grāmatu, neko daudz par to nezinot un neskatoties citu atsauksmes. Tomēr dažreiz ir tik interesanti... 

Nē, nav jau tā, ka man šis darbs nepatika, pavisam noteikti ne. Tomēr ar katru nākamo nodaļu es sāku pamanīt dažādas nepilnības un vispār pie šī romāna varētu daudz par ko piekasīties, bet es to negribu, jo tad mans vērtējums noslīdēs vēl zemāk. 

Principā ir vairākas lietas, par kurām man ir divejādas domas, nevarētu teikt, ka man šīs lietas pilnīgi nepatika, lai gan ik pa brīdim šīs lietas likās visai kaitinošas. 

  1. Indieši. No sākuma man tiešām patika ideja par galvenajiem varoņiem, kas nāk no indiešu ģimenēm, tas šķita ļoti oriģināli un bija ļoti interesanti redzēt viņu tradīcijas un vispār kādas ir šīs ģimenes, tomēr tad es tā aizdomājos - nu un? Kāda starpība, ka galvenie varoņi ir indieši? Tas nepadara viņus vairāk īpašus par parastiem baltajiem amerikāņiem/spāņiem/latviešiem/krieviem utt. Nu un, ka viņi nāk no indiešu komūnas? Tikpat labi tas varēja būt stāsts par tumšādainajiem vai vēl nez kādiem. Ja vēl tiktu labāk parādīta dzīve tajā indiešu komūnā (izņemot vecāku norunātās laulības), tad būtu okay. 
  2. Vārdi hindi valodā. Šis man ik pa brīdim ļoti traucēja, jo es neko nesapratu. Dažās vietās bija klāt pierakstīti tulkojumi angļu valodā, bet tad es nesapratu, kam tas vispār vajadzīgs. Nu jā, it kā lai parādītu, ka viņi mājās runā divās valodās, iesaistot runā arī hindi, bet, kā jau teicu, tas traucēja ātrāk lasīt tekstu. 
  3. Dimple. Jau atkal - no sākuma viņa bija interesanta, forša varone, kas aizraujas ar programmēšanu, taču tad viņa sāka uzvesties egoistiski un... ugh. Rishi visu laiku centās viņai izpatikt. Un tad vēl tā kinda depresija gandrīz pašās beigās. C'mon girl, tev visa dzīve priekšā, tu vēl paspēsi sasniegt kaut ko, bet tagad viena zaudējuma dēļ tu padodies un esi gatava gandrīz vai pakārties. 
  4. Dimple mamma. Laikam jau īsta indiešu sieviete, ko? Vienkārši visu laiku pļāpāja tikai par laulību un laimīgu dzīvi un vispār - kam vajadzīga tā karjera un tādā garā. 
  5. Uzskats, ka gudra meitene nevar būt skaista. Man riebās, kad Dimple visu laiku teica, cik viņa ir neglīta un ka viņai nepatīk kosmētika un ka viņa nav kosmētikas meitene, viņa ir datoru meitene. Kāpēc gudra meitene nevar sekot līdzi tam, kā viņa izskatās? Un kāpēc gudra, inteliģenta meitene nevar būt izskatīga? 
Labi, šķiet, ka esmu jau ļoti daudz sarakstījusi un varbūt tagad izskatās tā, it kā man grāmata nemaz neptika. :D Kā jau teicu, tā nav. Man patika, ka viss ritēja uz priekšu raiti, ļoti patika ideja par vecāku sarunāto laulību, Rishi bija vienkārši burvīgs, un viņa un Dimple attiecības ļoti labā veidā. Turklāt, kad parādījās arī Rishi jaunākai brālis Ashish un sākās neliela drāma starp viņu un Dimple istabas biedreni Sīliju, biju priecīga, jo tagad grāmata negrozījās tikai ap diviem galvenajiem varoņiem. 

Arī pati grāmatas ideja par nometni bija ļoti laba, patika tas, ka tika parādīts, kā dažreiz uzvar nevis tas, kurš ir pelnījis, bet tas, kuram ir bagāti vecāki un vairāk naudas.  Domāju, ka šo grāmatu ir vērts izlasīt. 


8/10

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru