sestdiena, 2017. gada 18. marts

A THOUSAND PIECES OF YOU by Claudia Gray

Šī noteikti ir viena no tām grāmatām, kuru gribas vērtēt pēc vāka, lai gan visi lieliski zinām - nevērtē vīru pēc cepures, nevērtē grāmatu pēc tās vāka. Tomēr 3 gadu laikā, kopš grāmata izdota, es nebiju pat palasījusi, par ko tā ir. Man patika vāks, un ar to bija pietiekami, lai es šo grāmatu gribētu izlasīt. 

Šis ir zinātniskās fantastikas stāsts par Mārgaretu Keinu, kuras vecāki ir pasaules slaveni zinātnieki. Pēc 20 gadu darba viņi beidzot izgudro ierīci ar nosaukumu Firebird, kas ļauj tā nēsātājam ceļot starp dimensijām. Tomēr tad Mārgaretas tēvs tiek nogalināts, un viņa slepkava - visas ģimenes mīlētais Pauls - aizbēg uz citu dimensiju. Tāpēc Mārgaretai nekas cits neatliek, kā sekot cilvēkam, kurš sagrieza viņas dzīvi kājām gaisā. Taču viss nav tik vienkārši, kā izskatās...




Kā jau teicu, pirms lasīšanas neko par šo grāmatu nezināju. Protams, pēc vāka nopratu, ka tā varētu būt zinātniskā fantastika vai distopija, bet nenojautu, ka tā ir par ceļošanu starp dimensijām. Man vienkārši patika grāmatas noformējums. 

Kad sāku lasīt un uzzināju, par ko tā ir, biju diezgan skeptiska. Pēdējā laikā biju lasījusi vairākas grāmatas, kur tik pieminēta dažādu dimensiju pastāvēšana, un man tas likās tik dīvaini, bet šo grāmatu es tomēr nenoliku malā, un labi, ka tā. 

Šķiet, ka 3 gadu laikā, kopš grāmata publicēta, tā ir ļoti, ļoti labi izreklamēta, jo es gaidīju kaut ko wow, bet, protams, nesagaidīju. Laikam jau manas cerības uz šo grāmatu bija pārāk augstas, lai gan nesaku, ka nebija interesanti un ka man nepatika. 

Pirmkārt, man ļoti patika jau pati ideja par ierīci, kura ļauj ceļot starp dimensijām. Protams, ka tā ir fantāzija, bet tomēr. 

Otrkārt, patika arī tas, ka visas dimensijas, kur Mārgareta nokļuva, bija pilnīgi dažādas un atradās dažādās pasaules malās. Mārgareta uz brīdi no savām īstajām mājām Kalifornijā pārcēlās uz nākotnes Londonu, tad - uz Krieviju, kur joprojām valda Romanovu dinastija, un Mārgareta pieder šai ģimenei. Patika, kas viss nebija vienveidīgi, un Mārgaretai vajadzēja katru reizi no jauna iejusties konkrētās dimensijas Mārgaretas dzīvē. 

Treškārt, lai arī cik stulba ir ideja par Mārgaretas un Paula romantiskajām attiecībām, man tās ļoti patika. 

Ceturtkārt, man ļoti, ļoti patika tas, ka viss negāja tik gludi, kā plānots. Jā, jā, zinu, šādās grāmatās tas vienmēr notiek, bet tas, ka Mārgareta iestrēga vienā no dimensijām uz ilgāku laiku (nespoilerošu gan, kurā) bija labs pagrieziens. 

Un tagad par lietām, kas man nepatika. 

Pirmkārt, grāmata bija diezgan paredzama. Es jau pirmajā lapā sapratu, ka Pauls nav Mārgaretas tēva slepkava un ka patiesībā vainīga ir tā korporācija. 

Otrkārt, protams, ka kaut kādai korporācijai atkal bija jābūt sliktajai, bet tās jau ir tīri subjektīvas pretenzijas, vienkārši esmu lasījusi jau pārāk daudz tāda veida grāmatu. 

Taču kopumā grāmata man ļoti patika, un es noteikti turpināšu lasīt šo triloģiju, kad vien tikšu klāt nākamajai daļai. 


8/10



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru