sestdiena, 2015. gada 10. janvāris

WINGER by Andrew Smith

Zinu, ka Sintija jau ļoti ilgu laiku lika man izlasīt šo grāmatu, tomēr nekā nevarēju dabūt stāstu elektroniskā formātā, tāpēc, kad to atradu, uzreiz sāku lasīt - kā nekā visa pasaule tā vien runā un sajūsminās par šo grāmatu, un tagad arī es esmu daļiņa šīs pasaules!
 
Raiens Dīns Vests mācās bāgāto bērnu internātskolā un pēc mēģinājuma nozagt skolotājai telefonu ir ievietots skolas kārtības traucētāju kopmītnēs. Raiens Dīns dzīvo istabiņā ar vislielāko kausli regbija komandā, tāpēc vajag pūlēties īpaši daudz, lai izdzīvotu bargajā vietā. Ņemot vērā, ka puisis ir divus gadus jaunāks par visiem savā klasē, viņš ir spiests ne tikai cīnīties ar to, ka vienmēr būs "mazākais", bet arī to, ka neviens nekad viņu neuztver nopietni un jau kādu laiku viņš ir iemīlējies savā labākajā draudzenē Annijā.

 
Saku pavisam godīgi - arī es nezinu, kāpēc šī grāmata man tik ļoti patika. Es saprastu, ja tas būtu kaut kāds sprādziens grāmatu industrijā, bet nē - tas ir parasts reālistiskais romāns par četrpadsmitgadīgu puisi un viņa dzīvi skolā. Tomēr... Es lasīju, lasīju, lasīju, kamēr bija izlasīts! Kāpēc man tik ļoti patika šī grāmata?
 
  • Attiecības ar Anniju. Katrs brīdis, kad ainā parādījās Annija vai Raiens Dīns vienkārši par meiteni domāja, manī radās visdažādākās jūtas. Smaidīju un smējos, kaut nebija īpaši nekādu joku. Arī momenti, kad Raiens devās ciemos pie Annijas vecākiem, bija burvīgs, un es noskumu, kad viņu brīvdienas beidzās.
  • Citi varoņi. Vēl man ļoti patika arī pārējie varoņi. Manuprāt, autoram izdevās radīt ticamus tēlus, parādīt, kāpēc tieši tas vai šis puisis ir uzskatāms par huligānu, kāpēc tas vai cits tēls ir/nav Raiena draugs.
  • Komiksi. Lai arī ne visu varēju saskatīt, lielākā daļa tomēr bija saprotami un interesanti.
  • Beigas. Kad apmēram pusstundu pirms grāmatas pabeigšanas aizdomājos, cik tad es likšu par šo darbu, sliecos vairāk uz 4 zvaigznītēm, tomēr tad autors visu pārvērta un es ieliku pašu ausgtāko vērtējumu, jo kaut ko tādu es pavisam noteikti negaidīju!
Protams, bija arī dažas problēmas, piemēram, tas, ka Raiens Dīns visu laiku sevi 'nolika', saucot sevi par lūzeri vai vēl citos vārdos. Nu jā, jebkurš sevi kādreiz ir nosaucis par idiotu vai muļķi, bet ne jau katrā lapā! Tādos brīžos man parasti gribējās iekraut Raienam pa ģīmi un pateikt:
 
 
 
Tā kā gads ir tikko sācies, bet šī grāmata jau ir manā favorītu plauktiņā, tas ir diezgan apbrīnojami! Ja vēl neesat izlasījuši "Winger", izdariet to pēc iespējas ātrāk! Mans vērtējums ir šāds:
 
9/10

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru