sestdiena, 2015. gada 24. janvāris

ANNA AND THE FRENCH KISS by Stephanie Perkins

Viena no grāmatām, ko vēlējos izlasīt gandrīz vai mūžību. Nu labi, patiesībā tikai gadu, tomēr arī tā bija savā ziņā bezgalība, kā nekā gandrīz katrā 5 youtube video parādās šis darbs un visi ir milzīgi fani, tāpēc, kad ieraudzīju, ka Ziemassvētku atlaižu laikā bookdepository portālā grāmata ir lētāka, uzreiz to ieliku pirkumu groziņā un, kad paciņa gandrīz pēc mēneša atceļoja pie manām durvīm, nespēju vien beigt apbrīnot skaisto vāku un gribēju lasīt jau tajā pašā mirklī.
 
Tātad, šis ir stāsts par Annu, kas no Atlantas Amerikā uz gadu pārceļas uz Parīzi. Protams, meitene nevēlas pamest savus vecos draugus un gandrīz mīļoto puisi... Tomēr, pat nezinot ne vārdu franču valodā, Anna drīz vien satiek lieliskus jauniešus, tai skaitā arī apburošo St. Klēru, kas drīz kļūst par meitenes labāko draugu. Vai gads Parīzē beigsies ar Annas ilgi gaidīto franču skūpstu?...
 
Protams, es uzreiz zināju, ka grāmata kļūs par manu favorītu - es to mīlēju jau pirms lasīšanas, bet vajadzēja arī ielūkoties aiz burvīgajiem vākiem un, kad pēc dažām dienām tos aizvēru, sirdī valdīja visdažādākās emocijas, lielākoties gan mīlestība un apbrīna.
 
Kas tad man patika?
  • Parīze. Nezinu, vai man šī grāmata patiktu tik ļoti arī tad, ja viss notiktu, piemēram, turpat Amerikā. Visdrīzāk ne - Parīze galu galā ir Parīze, sapņu un mīlestības pilsēta, un, tā kā arī es jau esmu iemīlējusi šo vietu, bija lieliski lasīt mīlasstāstu, kas notiek tieši tur.
  • St. Klērs. Pavisam noteikti kļuvis par vienu no maniem book-boyfriends. Tik burvīgs puisis - tik parasts, bet reizē tik interesants un savdabīgs un pavisam noteikti ne klišejisks.
  • Varoņi. Neapšaubāmi, arī pārējie varoņi tālu neatpaliek no St. Klēra un Annas. Arī visus pārējos tēlus autore ir izveidojusi pietiekami ticamus un ar saviem raksturiem, nevis kārtējās kartona plāksnītes.
  • Ciešanas. Nezinu, kā labāk noformulēt šīs rindkopas virsrakstiņu, bet fakts ir tāds - šī nebija grāmata ar puķītēm un rozītēm visapkārt. Kaut arī grāmatas vāks ir patiešām meitenīgs un mīlīgs, 400 lapu garumā ne reizi vien atspoguļojas varoņu ciešanas un sāpes - sākot jau ar to, ka St. Klēram ir mīļotā meitene un beidzot ar problēmām ģimenē.


Tā, viss, Kate, pietiks. Es varētu saukt un saukt, un saukt vēl citus elementus, kas man patika šajā grāmatā, tomēr tad jums drīz vien kļūtu garlaicīgi (un es droši vien rakstītu līdz rītam), tāpēc pateikšu vien pēdējo lietu, kas, šķiet, man patika visvairāk - attiecības starp galveno varoni Annu un St. Klēru. Viņi pavisam noteikti ir kļuvuši par vienu no šī gada mīļākajiem OTP (jā, jā, gads jau tikai sācies, bet watevs). Visas grāmatas garumā abi tik daudz flirtē un ir sajūta, ka tūlīt, tūlīt St. Klērs pametīs savu draudzeni un atskries pie Annas, bet diemžēl tas notiek tikai grāmatas beigās. Protams, arī tas nepadara grāmatu sliktāku, jo pēdējā aina ir tieši starp Annu un St. Klēru un tas ir perfekti. Nedrīkstu aizmirst arī daudzu (un manu) iemīļoto citātu no grāmatas:
 
 
“For the two of us, home isn't a place. It is a person. And we are finally home.”           
 
Labi, patiesībā jau viss nebija tik puķaini, kā es te stāstu un par dažām lietām es tomēr nebiju apmierināta, par dažām pat bija tāds 'wtf' moments (piemēram, kad atklājās, ka arī Annas draudzene Meredita arī ir iemīlējusies St. Klērā), vai, piemēram, tad, kad Anna nespēja uzreiz saprast, ka ir iekūlusies tādā pašā situācijā kā viņas Amerikas draudzene, kad tā Annu ļoti sāpināja. Arī St. Klēra rīcību dažreiz nespēju izprast (konkrēti - vienreiz :D), bet kopumā tie ir sīkumi.
 
 
 
9,5/10

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru