ceturtdiena, 2014. gada 27. novembris

Džefs Kinnijs "GREGA DIENASGRĀMATA"

Sērija "Grega dienasgrāmata" jeb kā ir angliski "Diary of a Wimpy Kid" manu uzmanību piesaistīja jau ļoti sen.
 
Grāmatas ir rakstītas dienasgrāmatas veidā, ko raksta sestās klases skolēns Gregs Heflijs, kurš no sākumskolas pēkšņi tiek iemests pamatskolā. Gregam nākas saskarties ar dažādām neizprotamām, bet reizē smieklīgām situācijām...
 
Kad vēl paņēmu pirmo sērijas grāmatu no bibliotēkas, man bija nedaudz kauns, jo tā patiešām ir bērnu grāmatiņa, tomēr tagad, kad esmu izlasījusi pagaidām Latvijā atrodamās 8 šīs sērijas grāmatas, esmu tās patiešām iemīlējusi. Kāpēc tad tā?!

 
Tā kā šī recenzija ir par astoņām grāmatām uzreiz, varētu likties, ka varu minēt daudz mīnusus, tomēr tā nebūt nav. Ir tikai dažas lietas, kas mani neapmierināja, tāpēc ar to arī sākšu.
 
  • Grega īgnums. Pirmajās 5 grāmatās es to nemaz nemanīju, bet tad kaut kā ievēroju, ka Gregs visu laiku sevi attēlo ar bēdīgu sejiņu, viņam visu laiku bija slikts garastāvoklis, kaut gan notika ne mazums lietu, par ko zēnam būtu jāpriecājas. Jā, viņam tiešām daudz neveicās pamatskolā un tamlīdzīgi, bet dzīve jau vienmēr nav tikai melna...
  • Grega iedomība un žēlošanās. Jā, šo punktu varētu apvienot ar iepriekšējo, jo tas viss ir saistīts ar zēna raksturu, bet es vēlējos šo punktu izcelt atsevišķi. Es diezgan daudz pamanīju to, ka Gregs ir diezgan iedomīgs un egoistisks attiecībā pret viņa labāko draugu Rouliju. Protams, šo punktu var pieskaitīt arī pie daļēji pozitīvā, jo tāds nu ir Grega raksturs un autors lieliski parāda viņa sliktās īpašības.
 
Tā kā par pašiem notikumiem man pretenziju nebija, vēlos uzskaitīt tos plusus, ko saskatīju šajās grāmatās (un to patiešām ir diezgan daudz):
 
  • Ātra lasāmviela. Katru no grāmatām varēju izlasīt pusotras stundas laikā, līdz ar to visas astoņas daļas varētu izlasīt dienas laikā.
  • Raksturi. Autors patiešām lieliski parādīja katra varoņa raksturus un attiecības ģimenē, jo to varēju sasiastīt ar sevi un mazo brāli. Bet vislabāk un visspilgtāk, protams, lasītāji atklāja pusaugu Grega raksturu un attieksmi pret dzīvi.
  • Smieklīgs darbs. Nevarētu teikt, ka grāmatas bija pilnas ar jokiem un anekdotēm, bet Gregs bieži vien teica vai darīja kaut ko, kas man lika pasmaidīt vai pasmieties.
  • Attēli. Kā jau minēju iepriekš, grāmatas ir pilnas ar zīmējumiem, kas likās patiešām burvīgi:
 


Kopumā šī ir ļoti jauka lasāmviela, un, manuprāt, tā būtu lieliski piemērota dāvana 11 - 13 gadus veciem zēniem, kam varbūt agrāk nav paticis lasīt. Šīs grāmatas patiešām aizrauj, tāpēc mans vērtējums ir šāds:
 
8/10
 
 
P.S. Pēc 1., 2., un 3., grāmatu motīviem ir uzņemtas arī aizraujošas filmas. Es gan esmu redzējusi tikai pirmo daļu, bet man tā tik ļoti patika, ka skatīšos nākamās daļas, kad būs mazliet vairāk laika! :)) 
 
 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru