ceturtdiena, 2014. gada 9. oktobris

THE BOOK THIEF by Marcus Zusak

Kad ieraudzīju šo biezo grāmatu Jāņa Rozes grāmatnīcā par nieka 6 eiro, biju sajūsmā un uzreiz to nopirku. Galu galā latviešu valodā tā maksā vairāk nekā 20€, tad kāpēc man ir jāpārmaksā, ja varu iegādāties daudz lētāk? Ak jel, cik esmu laimīga, ka nežēloju pat tos sešus eiro - tagad šī brīnumainā, burvīgā un pārsteidzošā grāmata atrodas arī manā plauktiņā.^^

 

Šis ir stāsts par kādu mazu meiteni Līzeli, kurai ir tikai deviņi gadi. Viņa dzīvo pie audžuvecākiem, jo meitēna īstie vecāki aizvesti uz koncentrācijas nometni. Līzele zog grāmatas, lai lasītu. Šis ir stāsts par meiteni un pilsēteles iedzīvotājiem, kad sāk krist bumbas...

 
Kam ir jāizlasa šī grāmata? VISIEM! Nopietni, visiem. Kāpēc? To varēs uzzināt šajā recenzijā.
 

 
Es tiešām nevaru iedomāties nevienu mīnusu šai grāmatai (ja nu vienīgi tas, ka pašā sākumā bija grūti iesākt lasīt, bet tas pārgāja jau nākamajās nodaļās ), tāpēc recenzija visdrīzāk būs ļoti īsa un garlaicīga.
 
Tātad, kādi bija plusi?
 
  • Pirmais teikums. Jā, jau pirmais teikums mani ļoti ieinteresēja, jo galu galā ne kura katra grāmata sākas ar vārdiem:
"Here is a small fact:
You are going to die."

  • Rakstīšanas stils un frāzes vācu valodā.  Šai grāmatai patiešām ir ļoti oriģināls un interesants rakstīšanas stils un, kad pie tā pierod, negribas atrauties. Turklāt frāzes vācu valodā patiešām parādīja, ka viss notiek Vācijā.
  • Pirmā vai trešā persona? Šis laikam jāliek pie iepriekšējā punkta, jo arī tas pieder pie rakstīšanas stila, tomēr vēlējos to īpaši izcelt. Grāmatu, manuprāt, vēl vairāk uzlaboja tas, ka tiek stāstīts pirmajā personā, bet tajā pašā laikā it kā trešajā.
  • Tēli. Autoram pienākas atsevišķi aplausi par tēliem. Jau no paša sākuma iemīlējos Līzelē, Rūdijā, Līzeles audžutēvā Hansā un arī Maksā. Arī Līzeles audžumāte Roza bija izveidota ļoti labi. Protams, grāmatā Roza mani tracināja, bet filmā gan viņa bija lieliska. Jā, grāmatai gan mazliet kaut kā pietrūka, lai mani saraudinātu, kad visi nomira, bet vakar, skatoties filmu, gan pinkšķēju gandrīz stundu.
Šī grāmata ir patiešām lieliska. Tā noteikti ierindojas mana šī gada grāmatu TOP 5 augstākajā vietā (Līdz ar "Mūsu zvaigžņu vainu"). Tā ir pilna ar labām atziņām un izteicieniem. Es vienkārši nespēju likt "The Book Thief" zemāku vērtējumu!
10/10
 

 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru