svētdiena, 2014. gada 28. septembris

Tags & challenges: "Would you rather..." book tag


Sveiki. :) Šis ir vēl viens grāmatu tags, ko atradu pie kāda buktūbera (vairs pat neatceros, kura). Dažās vietās ir ne pārāk labi iztulkots, bet citādāk nesanāca.;dd Tad nu sāksim.


 
1. Vai tu labprātāk gribētu lasīt tikai triloģijas / sērijas vai pa vienai grāmatai?
Domāju, ka triloģijas un sērijas. Iemesls ir pavisam vienkāršs - sēriju grāmatu ir vairāk un tā var sekot tēliem ilgāk, labāk iepazīt pasauli, nekā ne-sēriju grāmatās.
 
2. Vai tu labprātāk gribētu lasīt tikai sieviešu autoru vai vīriešu autoru darbus?
Nu tā, pirmais grūtais jautājums. Es patiešām nezinu atbildi, jo man ir ļoti daudz iemīļotu gan vīriešu autoru (piemēram, Džons Grīns, Patriks Ness, Riks Riordans), gan sieviešu (piemēram, Rainbow Rowell, Sūzena Kolinsa, Susan Beth Pfeffer). Tāpēc es patiešām nezinu, ko izvēlēties, jo es nekad nelasu grāmatas pēc autoru dzimuma... Tomēr izvēlēšos lasīt tikai sieviešu autoru darbus, jo tādu ir daudz vairāk, un ir daudz vairāk grāmatu, kurās esmu ieinteresēta.
 
3. Vai tu labprātāk pērc grāmatas grāmatnīcās vai internetā (bookdepository.com)?
Pilnīgi noteikti grāmatnīcās. Man patīk, ka redzu tik daudz grāmatu, ka ir tik daudz izvēles, ka es varu aptaustīt katru grāmatu, apskatīt, cik labā stāvoklī tā ir, dažreiz pat jaki parunāt ar pārdevējām par grāmatām. Jā, bookdepository.com grāmatas dažos gadījumos arī ir lētākas (un ir grāmatas, kuras nevar dabūt Latvijā), tomēr katru reizi, kad tur pasūtu, jūtu bailes, ka kaut kas noies greizi, ka mūs apčakarēs, nozags naudu un ka grāmatas atnāks briesmīgā stāvoklī... Tāpēc grāmatnīcas.
 
4. Vai tu labprātāk gribētu, lai visas grāmatas kļūtu par filmām vai seriāliem?
Vēl viens jautājums, kurš man īpaši nepatīk. Ir ļoti daudz triloģiju un sēriju, kuras es gribētu redzēt kā seriālus, bet seriālos vienmēr liek klāt un maina ļoti daudz, tāpēc tā jau nebūs grāmatu ekranizācija. Filmas šajā ziņā ir labākas, jo tās ir īsākas, tomēr atkal - filmā izgriež diezgan daudz tā, kas ir grāmatā. Labi, ja kāds vispār saprata manu domu gājienu.:DDD Tāpēc laikam izvēlos, lai visas grāmatas kļūtu par filmām.
 
5. Vai tu labprātāk gribētu būt profesionāls recenziju autors vai rakstnieks?
Well, easy there - rakstnieks. Es jau daudzus gadus rakstu stāstus (kuri, protams, ir pabriesmīgi), bet es labprātāk atteiktos no recenziju rakstīšanas, ja tas nozīmētu, ka kļūšu par profesionālu rakstnieci ar daudz izdotām grāmatām.
 
6. Vai tu labprātāk gribētu lasīt 20 mīļākās grāmatas atkal un atkal vai arī vienmēr jaunas grāmatas, kuras nekad iepriekš neesi lasījis?
Oh wow, šis ir super grūts. Nopietni. Es negribu pārlasīt atkal un atkal, un atkal vienas un tās pašas 20 grāmatas, bet, ja izvēlēšos vienmēr lasīt vēl nekad nelasītas grāmatas, tas nozīmēs, ka nevaru pārlasīt "Starp pelēkiem toņiem", "Mūsu zvaigžņu vaina", "Bada spēles" un vēl miljonu mīļāko grāmatu... Nevar kaut kādu vidusceļu? Ja varētu tā, ka vienreiz gadā/divos gados drīkst pārlasīt savas mīļākās 20 grāmatas, un tad pārējo laiku lasīt tikai nekad nelasītas grāmatas, būtu labi. Okay, es izvēlētos vienmēr lasīt nekad nelasītas grāmatas, jo es vienkārši nespētu visu laiku lasīt 20 vienas un tās pašas grāmatas.
 
7. Vai tu labprātāk lasītu 5 lappuses dienā vai 5 grāmatas nedēļā?
Noteikti 5 grāmatas nedēļā, jo 5 lappuses liekas tik šausmīgi maz, ka es gada laikā izlasītu tikai dažas grāmatas :DD
 
8. Vai tu labprātāk gribētu būt bibliotekārs vai grāmatu pārdevējs?
Grāmatu pārdevējs, bet tikai tādā gadījumā, ja tas veikaliņš piederētu man. Tas būtu tik awesome ^^
 
9.Vai tu labprātāk gribētu lasīt tikai sava iemīļotākā žanra darbus, vai arī visus žanrus, izņemot savu mīļāko?
Tā kā es īpaši neizvēlos grāmatas pēc žanriem un man nav viena mīļākā žanra, tad pat nezinu, ko teikt. Man patīk gan fantāzija, gan zinātniskā fantastika, gan contemporary... Izlaidīšu šo jautājumu, jo nezinu, ko teikt.
 
10. Vai tu labprātāk gribētu lasīt tikai fiziskas grāmatas vai tikai e-grāmatas?
Man daudz labāk patīk turēt grāmatu rokās, just tās smagumu un smaržu, nekā lasīt grāmatas telefonā. Turklāt e-grāmatas sāku lasīt mazāk nekā pirms pus gada, tāpēc visai mierīgi varētu no tā atteikties. Physical books for life!!!
 
 
 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru