trešdiena, 2014. gada 6. augusts

WE WERE LIARS by E. Lockhart

Pirms kāda laika par šo grāmatu runāja visi - gan buktūberi, gan goodreads ļaudis. Arī es izlēmu - kādēļ gan neizlasīt? Tomēr, jāsaka, esmu mazliet vīlusies un arī šī grāmata ir viena no pārvērtētajām, vismaz manuprāt.

 

Ir skaista un atšķirīga ģimene. Ir privāta sala. Ir galvenā varone Kadence un viņas trīs vasaras draugi. Tomēr izrādās, ka viss nemaz nav tik ideāli. Problēmas ģimenē, negadījums un noslēpumi...

 
Patiesībā šo grāmatu daudz labāk lasīt, neko daudz par to nezinot, tāpēc arī es centos izvairīties no dažādiem video, kur tiek runāts par notikumiem, plusiem un mīnusiem. Nevēloties šo grāmatu iegādāties, izlēmu to lasīt e - formātā, par ko arī nenožēloju, jo pēc augstajiem vērtējumiem goodreads, gaidīju kaut ko vairāk. Jā, arī es pati ieliku 4 zvaigznītes, bet vai viss bija tik labi?
 
 



Sākšu ar to, ka šo grāmatu ir ļoti viegli lasīt, ļoti piemēroti vasarai, vismaz sākumā, kamēr nesākas visas tās problēmas. Tomēr arī tad autores valoda nemainās un līdz pat pēdējai lapai nav jāsaspringst, kas man tobrīd arī bija nepieciešams.

Taču bija ļoti daudzas lietas, ko es nespēju saprast:
  • Kāpēc viņi sevi sauca par meļiem? Un  kāpēc ir tāds nosaukums? Vai tāpēc, ka Kadencei visi meloja par negadījumu un notikumiem pirms dažiem gadiem?
  • Kāpēc Sinklēru ģimene sevi tik ļoti slavināja? Jā, viņi ir bagāti,viņiem pat pieder privāta sala un nez cik citi īpašumi, bet... Vai tāpēc bija jāatstumj Getu un Edu, kas nepiederēja Sinklēru ģimenei bet bija tikai draugi? Vēl - sākumā vectēvs Haris man ļoti patika, viņš tik labi izturējās pret Kadenci, un tad sākās tie strīdi un izrādījās, ka Haris vispār ir rasists!
  • Kas tie par stāstiem par karali un trim meitām starp parastām nodaļām? Kad parādījās šāda nesakarīga nodaļa, domāju: "Kas tas? Kādā sakarā? What the hell is this?", bet, tuvojoties beigām, beidzot sapratu, ka karalis un viņa trīs meitas patiesībā bija kā metafora, kas atbilda Harim un viņa trim meitām, Kadences mātei un divām māsām.
No vienas puses liekas, ka šādai vasarīgai grāmatai nevajadzētu būt par strīdiem, naudu un mantkārību, bet no otras - tas labi parādīja tēlu raksturus, īpaši Kadences mammas un viņas māsu, kuras vēl pie tam šantažēja savus bērnus naudas dēļ. Izrādās, ka Sinklēru ģimene nav ideāla.

Arī beigas bija diezgan dīvainas un tā kā šis ir standalone, palika neatbildēti jautājumi, bet kopumā man darbs patika.

Kas man patika?
  • kā jau minēju, viegla valoda.
  • metafora, kuru sākumā nespēju īsti saprast, bet jā, tā bija laba.
  • Kadences ietiepība un centieni uzzināt patiesību.
  • labi parādīti citu tēlu raksturi.
7/10

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru