sestdiena, 2014. gada 30. augusts

FLAWLESS by Sara Shepard

Sērijas "Pretty Little Liars" otrā grāmata un... Es patiešām nezinu, ko teikšu šajā recenzijā. Vai lasīju šo darbu, jo pirmā daļa bija tik lieliska?! Nē! Vai manu uzmanību piesaista tēli vai sižets? Nav ne jausmas! Un tomēr - kāpēc gan turpināju lasīt sēriju, ja pirmajai grāmatai ieliku tikai 6 balles? Atbilde ir vienkārša un jau minēta: a) seriāls; b) pārliecība, ka meitenes beidzot atkal apvienosies vienā komandā un sāksies "A" medības.

 

"Flawless" sākas vietā, kur beidzās iepriekšējā grāmata. Noslēpumainais A turpina sūtīt ziņas, Ārija ir iemīlējusies angļu valodas skolotājā, Emīlija - jaunajā draudzenē Maijā. Bet visbriesmīgākais noslēpums ir tik skandalozs, ka tas var salauzt meiteņu dzīves.

 
Pēc pieredzes ar pirmo grāmatu, zināju, ka arī šajā notikumi vilksies kā tādi piedzērušies gliemeži Sahāras tuksnesī un visu laiku gribēšu salīdzināt ar seriālu, taču tas nebūt nenozīmē, ka bija tik traki. Jā, šīs grāmatas pavisam noteikti neierindojas manā "all times favorites" sarakstā (un nav pat tuvu vienkārši "favorites"), šajās grāmatās ir ļoti daudz mīnusu un, manuprāt, kvalitātes ziņā nevar ne salīdzināt ar seriālu. Tāpēc arī sākšu ar mīnusu uzskaitīšanu!
 

 
  1. Alisona. Jau iepriekšējā recenzijā minēju, cik stulbas viņas bija, ka visu izpauda Alisonai, bet pēc otrās daļas izlasīšanas šādas domas vēl vairāk iesakņojās man prātā. Viņas itin mierīgi visu stāstīja Alisonai, bet tagad trīc kā apšu lapas, baidoties, ka arī citas meitenes uzzinās šos noslēpumus. Vai tad viņām nevajadzētu apvienoties, ja jau ir viens kopīgs ienaidnieks?
  2. Apraksti. Nē, es nesaku, ka man nepatika, kā autore visu apraksta. Tieši otrādi - viņa pat ļoti labi parādīja emocijas, bet kas tad vainas? Tas, ka Sāra Šeparda pārāk aizrāvās ar apģērbu aprakstiem. Labi, uzrakstīja, kādas cilvēkiem tajā mirklī drēbes, taču kāda jēga saukt katru apģērba firmu, it kā visi lasītāji no tā kaut ko saprot? Jā, var to aprakstīt dažreiz, bet ne jau visu laiku!
Tagad par to, kas man patika!
 
  1. Jau iepriekš minētās emocijas. Varēju just līdzi katrai meitenei, redzēt viņu dzīves no malas. Piemēram, Spenseres problēmas ģimenē, Ārijas nesaskaņas ar tēvu un Mereditu, Emīlijas kaitinošā māte. Par šo tiešām liels pluss!
  2. Paranoja. Jā, varbūt šis punkts izklausās smieklīgi, bet man patīk, ka grāmata uzdzen paranoju. KAS, PIE VISIEM VELNIEM, IR A?! Grāmatas patiešām uzdzen vēl lielāku paranoju nekā seriāls.
  3. Beigas. Jā, šoreiz ar vārdu "beigas" es patiešām domāju pašas beigas. Pēdējo teikumu. Man tik ļoti patīk, ka katra grāmata beidzas ar ziņu no A. Tas rada patiešām labu noskaņu.
Vēl nezinu, kad lasīšu sērijas turpinājumu, bet es to noteikti darīšu. Valoda ir viegla, autore prot parādīt katra tēla trūkumus, tomēr bieži jāsaspringst un jāapmulst, nezinot, kas ir ļaundaris. Mans vērtējums:
 
 
6/10


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru