ceturtdiena, 2014. gada 5. jūnijs

Tags & challenges: Daži jautājumi par grāmatām

Sveiki!


Tikai tikko uzdūros kādam jautājumu tagam, ko izlēmu arī izpildīt (un likšu pildīt arī Katei, jo tā vajag). Tatad tie ir pāris jautājumi saistīti ar lasāmvielām. :)

1. Pirmais teikums grāmatā, ko šobrīd lasi un pēdējais, ko pēdējo pabeidzi!
Nu, es šobrīd lasu daudz grāmatu, man vajag tagad visiem pirmos teikumus? Labi, ņemšu šo:
- Karš, - saka mērs Prentiss, un viņa acis mirdz. - Beidzot. //"Briesmoņcilvēki", Patriks Ness//

Un pēdējā, ko pabeidzu? Tā būtu Geilas Formanes "If I stay", tāpēc pēdējais teikums ir:
"Mia?" he asks.
Tas izsaka tik daudz, hehe. Tāpēc būs jāizlasa, lai saprastu!

2. Vai tu esi sev izvirzījusi mērķi šim gadam/mēnesim? Ja jā, tad kāds tas ir?
Jā, šis ir pirmais gads, kad esmu apņēmusies izlasīt noteiktu grāmatu skaitu. Sākumā (janvārī) biju domājusi, ka nepārsniegšu 30, jo pagājušajā gadā knapi izmocīju 14 un 30 likās daudz par daudz, salīdzinājumā ar 2013. gadu. Tomēr tagad esmu sasniegusi savu 45. grāmatu un ir tikai maijs. Tāpēc izskatās, ka drīz vien ar Kati mainīsim savu mērķi no 60 uz 100 grāmatām. Sasniegšu? Cerams.

3. Nosauc grāmatu, ko visi mīl, bet tev tā nepatīk! Kas tevi traucē?
Ir grūti iedomāties tādu. Pirms kāda laika es būtu teikusi "Kaulu pilsēta", jo man vajadzēja divus vai pat trīs piegājienus, lai iedziļinātos tekstā, bet tagad šī sērija man patīk... Ak! Pareizi! Man ir divas sērijas, kas man nepatīk, bet pasaule burtiski sprāgst sajūsmā. Viena no tām ir grāmata "Pāreja". Biju dzirdējusi ļoti daudz labas atsauksmes, tāpēc biju sajūsmā, kad ieraudzīju bibliotēkā, bet... Es nevarēju tikt tālāk par pāris nodaļām, jo vienkārši neinteresēja. Problēma varētu būt tāda, ka pārāk bieži mainījās varoņi un, tiklīdz iepatikās varonis, atkal mainījās nodaļa.
Otra grāmata, kas noteikti daudzus šokētu, ir "Troņu spēle". Jā, visiem zināmā un "goodreads" lapā ar 4,4/5 novērtētā grāmata man nepatika. Un es saku godīgi, es gribētu, lai būtu pretēji, bet ar diviem mēģinājumiem lasīt esmu tikusi tikai 100. lapā, tāpēc nedomāju, ka spēšu manas domas mainīt. :(

4. Tava mīļākā grāmata no šogad izlasītajām?
Šis gads ir tiešām ļoti labs lasīšanas gads, tomēr es pavisam droši varu teikt, ka Džona Grīna "Mūsu zvaigžņu vaina" ir šī gada favorīts (lai gan, skatoties cauri šī gada sarakstam, ir ļoooti daudzas, kas atrodas tuvu tuvu pirmajai vietai, piemēram, "Life as We Knew It" vai "Labirinta gūstā").

5. Ja tu vārētu lasīt tikai vienu grāmatu visu savu atlikušo mūžu, kas būtu šī grāmata un kāpēc?
Šis ir ļoti grūts jautājums un ir nežēlīgi vispār jautāt! Pirmā doma bija kāda no Harija Potera, jo tā ir pirmā grāmata, ko atminos lasām, tad iedomājos "Mūsu zvaigžņu vainu", bet es negribu visu mūžu pavadīt raudot. Un tad es izlēmu, ka izvēlētos Rika Jensija "The 5th Wave". Pārsteidzoša izvēle? Varētu būt. Kāpēc es gribētu to lasīt? "The 5th Wave" ir viena no smieklīgākajām grāmatām, ko jebkad esmu lasījusi. Es smējos skaļi tik bieži, ka nevar pat uz rokas pirkstiem saskatīt, un varoņi ir tik ļoti baudāmi... Bet vislielākais iemesls - mans mīļākais žanrs.

6. Nosauc vienu grāmatu, kura tika novērtēta pārāk zemu un kurai tu vēlētos redzēt vairāk lasītāju nekā 
šobrīd!
Nesaku, ka tā ir novērtēta par zemu, tomēr, jautājot cilvēkiem, ļoti maz ir lasījuši Mišelas Peiveres "Vilkabrāli". Šī grāmata gan ir domāta pamatskolas vecuma lasītājiem, pati arī lasīju diezgan sen atpakaļ, tomēr "Vilkabrālis" ir tiešām ļoti laba un oriģināla lasāmviela, ko ieteiktu lasīt daudziem!

7. Kura grāmatas ekranizācija, tavuprāt, ir pat labāka par pašu grāmatu?
Nedomāju, ka tādi gadījumi manā dzīvē ir gadījušies. Jā, ir bijušas ļoti labas filmas, kas ir līdzvērtīgas grāmatai (piemēram, Sūzenas Kolinsas "Spēle ar uguni"), tomēr es nevaru nosaukt kādu, kas būtu vēl labāka.

8. Vai tu atceries savu pirmo grāmatu, kuru izlasīji pašas spēkiem?
Jā, manuprāt, tā ir Brāļu Grimmu pasaku grāmata. Nav ne jausmas, vai esmu izlasījusi visas pasakas, bet atceros, kā sēdēju istabas stūrī un burtoju daudzas no tām.

9. Paskaties uz savas mīļākās grāmatas vāciņu. Vai tu var nosaukt visas krāsas, kas uz tām ir?

Tagad jāizdomā, kura ir mana mīļākā grāmata... Ehh. Melns, brūns, dzeltens, balts, oranžīgs un visi pārējie toņi. :D Bet tiešām iesaku izlasīt šo grāmatu!

10. Kura grāmata tavā "vēlmju" sarakstā ir visilgāk un vai tu domā, ka to kādreiz vispār izlasīsi?
Pavisam negaidīti atklāju, ka tā ir Nīla Šustermana "Unwind", ko esmu vēlējusies izlasīt veselu mūžību (vēlmju sarakstā atzīmēta 2012. gada 22. novembrī). Un, jā, protams, ka izlasīšu, jautājums gan, kad. :)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru