pirmdiena, 2014. gada 9. jūnijs

SHATTER ME by Tahereh Mafi

Visi par šo grāmatu runā - goodreads sabiedrība, buktūberi un parasti mirstīgie kā es. Kā gan es varētu nelasīt "Shatter Me"?
Šis ir stāsts par Džuljetu un viņas neparastajām spējām, kuru dēļ viņas pašas vecāki ir ieslodzījuši meiteni speciālā iestādē un viņa nav nevienam pieskārusies jau 264 dienas. Nav bijusi citu saskarsmē, nevienu nav īsti redzējusi, jo Džuljeta ar savu pieskārienu var nogalināt.
Tāpēc brīdī, kad meitene iegūst "istabas biedru", viņa nezina, ko domāt - it īpaši, saprotot, ka viņa puisi pazīst. Un ka viņš ir šeit, lai novērotu meiteni.
Džuljeta pirmo reizi 264 dienu laikā nokļūst ārā, tomēr tur nav paradīze, un viņai tiek dots piedāvājums - ja Džuljeta palīdzēs spīdzināt cilvēkus, viņa arī iegūs to, ko pati vēlas.


Bija divi sīkumi, kas man tiešām ļoti patika šajā grāmatā un kas padarīja to unikālu.
Pirmkārt - tie ir svītrojumi. Bieži vien Džuljetas domas tika pārrakstītas un svītrotas ārā, tādējādi parādot, kāda cīņa risinājās meitenes galvā. Un bija ļoti interesanti lasīt tekstu zem šaurās svītriņas, jo tur bija arī domas, ko varone mēģināja noslēpt pati no sevis! Un šādi tika izrotāta pilnīgi visa grāmata. Kur gan ir redzēts kas līdzīgs?

“You’re getting a cellmate roommate,” they said to me.
We hope you rot to death in this place For good behavior,” they said to me.
Another psycho just like you No more isolation,” they said to me.

Otrkārt - Džuljetas apsēstība ar cipariem. Jau pašā sākumā tika pateikts, ka Džuljeta visu ieslodzījuma laiku pavada skaitot. Soļus līdz vannasistabai, stūrus, laiku un tā tālāk. Un tas ļoti labi parādīja meitenes personalitāti, jo reizēm grāmatās varoņi ir izveidoti diezgan pliekani. Šādā ziņā Džuljeta ir patiesa un oriģināla.

"My eyes open to 2 eyes 2 lips 2 ears 2 eyebrows."

Tagad runājot par pašu grāmatu. Lai gan sižets nav gluži oriģināls un, šķiet, tas seko pa pēdām visiem zināmajam kases grāvējam "X cilvēki", tik un tā viss notiekošais man tik tiešām patika vairāk nekā cerēju. Pirms lasīšanas biju domājusi, ka šī ir viena no tām "pārvērtētajām" grāmatām, ko visi dievina, bet es gluži ne. Tāpēc biju šokā, ka izrādījos vairāk nekā sajūsmināta pēdējās grāmatas lapās!
Paldies, Kate, ka iedevi vēl pirms pati to izlasīji!

Bija gan pāris sīkumi, kas nepatika.

Piemēram, lai gan tā bija galvenā ideja, ka ir cilvēki ar pārdabiskām spējām, tomēr to variācija mani nedaudz atgrūda, jo redzēju lielas paralēles ar "X cilvēkiem". Tāpēc arī pēdējā aina ar to, ka Džuljeta piemēra savu īpašo tērpu, man vairāk neatika nekā patika. Supervaroņi? Nu... To jāmāk uzrakstīt pareizi, lai spētu mani piesaistīt.
Vēl mani nepiesaistīja Vārners. Jā, es tik tiešām biju gaidījusi, ka viņš būs no tiem, kas visiem patīk (jo daudzās recenzijās runāja par to, cik viņš ir fantastisks), bet man puisis riebās. Jā, zinu, ka, iespējams, viss labais būs saskatāms tikai nākamajās daļās, bet, to zinot, arī tagad centos saskatīt to labāko, taču neko tādu nevarēju atrast (izņemot vietu, kur Džuljeta piemin Vārnera māti un Vārners beidzot parāda savu personību zem ļaunās, ļaunās maskas. :D)

Tātad, kāds ir mans vērtējums un kādēļ?

  • ļoti interesantas personības, par kuriem gribas noskaidrot vairāk, lai gan par citu dzīvesstāstiem bija runāts samērā maz;
  • Džuljets īpatnības;
  • tomēr ideja nav tā oriģinālākā un
  • vidi varēja vairāk izskaidrot.


7/10

1 komentārs:

  1. ehh, tomēr paspēji ielikt recenziju prims manis :DDD nu neko, rakstīšu rīt :DD

    AtbildētDzēst