otrdiena, 2014. gada 10. jūnijs

SHATTER ME by Tahereh Mafi



Šo grāmatu vēlējos izlasīt jau ļoti ilgu laiku, jo, kā jau Sintija pieminēja recenzijā nedaudz zemāk šajā pašā blogā, par šo stāstu runā gandrīz visi. Šī grāmata manā plauktā atrodas jau vairākus mēnešus, bet izlasīt to izdevies tikai tagad. Un nu dienu pēc pabeigšanas esmu izlēmusi uzrakstīt recenziju arī šajā blogā.

 

"Shatter Me" is stāsts par Džuljetu, kurai piemīt neparastas spējas - tiklīdz meitene kailām rokām pieskaras kādam cilvēkam, viņš tiek ievainots vai pat iet bojā. Visu mūžu Džuljetu neviens nepieņēma, pat viņas vecāki ne. Pirms vairākiem gadiem meitene tika aizsūtīta uz kādu iestādi un tur ieslodzīta. Džuljeta nav runājusi ar cilvēkiem jau 264 dienas, bet tad... Viņas kamerā uzrodas puisis vārdā Ādams, kuru Džuljeta dīvainā veidā atceras...

Pirmais, kas, protams, piesaistīja manu uzmanību, bija vāks. Taču, kad es to atvēru, jau pirmajās lapās nespēju apstāties, turklāt prātā visu laiku mijās šādas domas:
"Kas mani tik ļoti piesaista? Kāpēc es nespēju likt grāmatu malā?"

Tātad, kas man patika?
a) Galvenā varone Džuljeta. Viņa bija tiešām interesants tēls. Svītrojumi gandrīz katrā lapā un apsēstība ar skaitļiem - uzreiz bija skaidrs, ka Džuljeta nav nekāds robots.
b) Džuljetas domas. Visu laiku likās, ka meitene pati pieņem lēmumus un domā, nevis autore viņu bīda uz kādu rīcību. Turklāt man ļoti, ļoti, ļoti patika, kā Džuljeta izmainījās stāsta gaitā. Sākumā viņa pat nevarēja izdvest "You are a boy" , bet beigās jau pati gandrīz ielīda Ādamam biksēs, un tas mani ļoti iepriecināja, jo negribēju lasīt stāstu, kur galvenā varone visu 340 lappušu garumā paliek monotona. Turklāt, kad meitene sēdēja kamerā, viņai radās diezgan interesantas, pat filozofiskas pārdomas (Kurš, piemēram, parastā dienā salīdzinātu sevi ar lietuslāsi, kura krīt no debesīm un sašķīst pret asfaltu? Tieši tā, Džuljeta.)
c) Ādams un viņa brālis Džeimss. Viņi abi likās tik mīļi un patīkami tēli, ka nespēju vien sagaidīt, kad iegādāšos šīs sērijas 2.daļu un uzzināšu, kas ar viņiem visiem notiek tālāk.
Kas man nepatika?
Tikai tas, ka pasaules uzbūve netika paskaidrota sīkāk. Īsti nesapratu, kāpēc "normālā" pasaule nonāca līdz tam, kā viss ir šobrīd, par ko arī noņemu mazliet vērtējumu.
9/10


2 komentāri:

  1. "Sākumā viņa pat nevarēja izdvest "You are a boy" , bet beigās jau pati gandrīz ielīda Ādamam biksēs" ģenialitātes kalngals. :DDDDDD

    AtbildētDzēst