piektdiena, 2019. gada 28. jūnijs

BEFORE I DIE by Jenn Downham

Šī grāmata jau ļoti ilgu laiku bija manā Goodreads to be read plauktā, līdz pirms kāda laika "izrevidēju" to plauktu un izdzēsu grāmatas, kuras vairs negribu lasīt, un šī tad bija arī vena no izdzēstajām grāmatām. Līdz nesen atradu to audiogrāmatu aplikācijā un, tā kā tā bija diezgan īsa, izlēmu tomēr noklausīties.

Šis ir stāsts par Tessu, kurai palikuši vien daži mēneši, ko dzīvot. Viņai ir diagnosticēta nāvējoša slimība, vēža paveids. Starp slimnīcu apmeklējumem, analīzēm un nebeidzamām stundām gaidīšanas, Tessa izveido sarakstu ar lietām, ko vēlas paspēt izdarīt pirms nāves, tas ir viņas "pirms es mirstu" saraksts. Šis ir stāsts par sarakstu, par Tessas attiecībām ar ģimeni, par draudzību un mīlestību...


Man ļoti patika šī grāmata pat neskatoties uz to, ka tas ir kārtējais stāsts par vēža slimību, un tādas grāmatas savā mūžā esmu izlasījusi burtiski miljonu, bet laikam pēdējā laikā nebiju trāpījusi nevienai tādai grāmatai, tāpēc nelikās tik kaitinoši. Protams, kopumā ideja nav nekāda diži oriģinālā, daudzās grāmatās varoņi izveido sarakstu ar lietām, ko vēlas paveikt, tomēr man tā patika - diezgan viegli lasīt un visu saprast, bet tajā pašā laikā arī smagas beigas. 

No tā, kas man īsti nepatika, ir Tessas apsēstība ar seksu. Starp citu, tas bija arī pirmais punkts viņas sarakstā, par ko es tikai pasmaidīju. Zinu, ka šī grāmata ir domāta jauniešiem un arī galvenā varone bija 16 - 17 gadus veca un tajā vecumā laikam visi domā par seksu, bet man tas likās mazliet smieklīgi šajā kontekstā un šajā dzīves brīdī, kad viņai ir palikuši pāris mēneši, un viņa ir gatava atdoties pirmajam pretīmnācējam tikai lai nenomirtu nevainīga. Laikam esmu veca, un vairs nesaprotu šito. Lai nu kā, protams, viņa atrada arī mīlestību un labu puisi (attiecības ar viņu gan bija negaidītas un no sākuma Tessai no viņa bija vajadzīgs tikai sekss), tomēr beigās viņiem bija visai labas attiecības. 

Vēl man ļoti patika Tessas labākā draudzene, kura 16 gadu vecumā palika stāvoklī. Patika, kā viņas centās izlemt, vai viņai vajag taisīt abortu, vai tomēr ne, un, protams, patika arī tas, ka viņa izlēma bērniņu paturēt. 

Kopumā šī ir laba grāmata. Šaubos, ka kādreiz to vēl lasīšu, un tā noteikti nebūs grāmata, ko kādam ieteikšu ar putām uz lūpām, taču izlasīt var. 


7/10







Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru