piektdiena, 2019. gada 15. februāris

Lī Bardugo "VĀRNU SEŠINIEKS"

Pirms apmēram pusgada biju paņēmusi šo grāmatu no bibliotēkas, taču to arī nodevu, tā arī neatvērusi. Nu negribēju es to lasīt. Tomēr, kad biju atkal bibliotēkā pirms neilga laika, izlēmu pamēģināt, un esmu priecīga, ka devu šai grāmatai iespēju. 

Talantīgajam noziedzniekam Kazam Brekeram tiek piedāvāta neiedomājama bagātība, taču, lai to iegūtu, jāpaveic šķietami neiespējams uzdevums: jāielaužas bēdīgi slavenajā Ledus galmā (nekad agrāk neieņemtā armijas cietoksnī); jāatbrīvo ķīlnieks (kurš var iegrūst pasauli haosā); jāizdzīvo pietiekami ilgi, lai saņemtu atalgojumu (un to iztērētu). Kazs savāc lielisku komandu, bet vai viņiem izdosies izdzīvot šajā misijā?




Kā jau teicu, šo grāmatu paņēmu otro reizi, jo pirmajā reizē sapratu, ka negribu to lasīt. Nezinu kāpēc, nevēlējos lasīt fantāziju, lai gan jau tad šī grāmata bija ellīgi populāra un visi par to runāja. Atverot youtube, šī grāmata bija redzama katrā otrajā booktube video. Un tomēr es uz tā neužķēros. Nu nelasu es vairs tik daudz fantāzijas, kā agrāk. Varbūt tāpēc, ka esmu paaugusies, varbūt tāpēc, ka viss šķiet vienāds. Taču šoreiz izlēmu šai grāmatai dot iespēju, un, oh boy, cik priecīga esmu, ka to arī izdarīju!

Šī grāmata norisinās Grišas universā, par kuru man pirms grāmatas lasīšanas bija tikai neliels iespaids, jo pirms gadiem 4 lasīju Lī Bardugo triloģijas "Grisha Verse" pirmo daļu "Shadow and Bone", bet, atzīšos, neko neatceros, tāpēc šī bija kā praktiski jauna pasaule. 

Īstenībā "Vārnu sešinieks", tāpat kā daudzas citas grāmatas ir par jauniešiem, kuri izpilda šķietami neiespējamu misiju. Kazs un viņa komanda gan neizglāba pasauli, tomēr ik pa laikam radās tā muļķības sajūta, ka sešpadsmit gadīgi bērni ir varoņi, kas uzvar visus trenētos sargus un apiet gudrībā pieaugušus tirgoņus un amatpersonas. Tāpat daudzi runā, ka šeit ir baigi daudz "krieviskā šarma", bet es to īpaši neievēroju. Ja neņem vērā vairāku varoņu krieviskos vārdus un grišu nosaukumus, no krieviskā šajā grāmatā bija tikpat maz kā Austrālijā. Vai nu es to vienkārši neredzēju, vai arī tur tiešām nekā vairāk nebija. 

Kā jau sapratāt, sāku lasīt šo grāmatu ar diezgan lielu skepsi - zināju, cik tā ir populāra -, tāpēc likās, ka man tā liksies pārāk hyped up, kas arī ļoti bieži notiek ar tādām grāmatām. Ekspektācijas ir par augstu, un viss. Tomēr es ļoti priecājos, ka man nebija nekādu ekspektāciju, un es sāku fanot par varoņiem. 

Man tiešām ļoti patika "vārnu sešinieks" jeb varoņi, kas darbojās šajā darbā. Protams, vajadzēja arī ļaunīti, tomēr es tam baigi nepievērsu uzmanību. Vairāk mani interesēja Ņina, Matiass, Ineža, Kazs, Džespers un Vailens, īpaši pirmie četri minētie tēli. Es tik ļoti šipoju Ņinu un Matiasu, kā arī Inežu un Kazu, ka man gribējās vairāk emociju un mīlestības, kuru es tā arī nesagaidīju, lai gan visas grāmatas garumā varoņi domāja viens par otru, bet tā arī neviens pārītis neizveidojās. Ļoti ceru, ka otrā grāmata neliks man vilties, un būs arī mīlestība. 

Šī ir ļoti ātra lasāmviela, gribas ātrāk uzzināt, kas notiks tālāk, notikumi risinās viens pēc otra un nav lielu paužu starp "svarīgajiem" notikumiem. Kā arī tas, ka nodaļas ir no vairāku varoņu skatapunktiem, parāda notikumus no vairākām perspektīvām. Un, lai arī ir šādi tādi mīnusiņi (kurus es pati izdomāju savā galvā, grāmatai kā tādai ar to nav īpaši nekāda sakara), kurus jau minēju, man grāmata likās fantastiska, un es nevaru sagaidīt, kad varēšu ķerties klāt 2.daļai!


9/10







Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru