pirmdiena, 2015. gada 2. novembris

Reinbova Rouela "ELEONORA UN PĀRKS"

Par šo grāmatu uzzināju jau diezgan sen - pirms apmēram pusotra gada, kad vispār uzzināju par Reinbovu Rouelu. Pirmo izlasīju viņas grāmatu "Fangirl", un jau kopš tā brīža gribēju ķerties klāt arī "Eleonorai un Pārkam", tāpēc, kad uzzināju, ka tā iznāks latviešu valodā, biju patiešām sajūsmā un gaidīju ar nepacietību. 

"Eleonora un Pārks" ir grāmata par diviem jauniešiem, kuri viena mācību gada laikā saskaras ar dažādiem sarežģījumiem. Viņi ir pietiekami gudri, lai zinātu, ka pirmā mīlestība gandrīz nekad nav mūžīga, tomēr ir gana drosmīgi un izmisuši, lai mēģinātu.





Jāsaka, ka "Eleonora un Pārks" nelika man vilties. Tieši otrādi - šķiet, šī grāmata ir kļuvusi par vienu no maniem šī gada favorītiem. Kāpēc man tā tik ļoti patika?

Pirmkārt, autores tēli ir ļoti interesanti. Gan Eleonora, gan Pārks, nav nekādi "vidēji aritmētiskie" jaunieši, viņiem nav bail stāties pret sabiedrību un, piemēram, ģērbties izaicinoši vai krāsot acis, ja esi puisis. Ja tā padomā, esmu vairāk līdzīga tieši Pārkam. Esmu... parastāka. Ne tik drosmīga kā Eleonora.

"Eleonorai bija taisnība - viņa nekad neizskatījās jauki. Viņa izskatījās pēc mākslas darba, un mākslas uzdevums ir nevis izskatīties jauki, bet gan uzjundīt emocijas."


Otrkārt, man ļoti patika mūzikas un komiksu aspekts šajā grāmatā. Zinu, ka daudziem tieši šī astoņdesmito gadu mūzikas pieminēšana traucēja, bet man, pat neko nezinot par to laiku un mākslu, tas likās tik oriģināli, ka nespēju beigt priecāties, jo galu galā tieši mūzikas un supervaroņu dēļ Eleonora un Pārks arī sāka savu draudzību.

Treškārt, šajā grāmatā ir patiešām skaistas attiecības. Nav nekā rožaina, nekā salda, un Reinbova Rouela arī parāda, ka tieši grūtības padara attiecības spēcīgākas. 

" - Man tu patiki.
- Nē, nepatiku vis. Man vajadzēja tevi pieradināt. "


Kopumā šī grāmata man ļoti patika. Viegla valoda, pietiekami daudz dialogu, tomēr tajā pašā laikā arī daudz pārdomu un emociju (laikam kļūstu pārāk sentimentāla, jo šī grāmata negaidīti mani saraudināja). Noteikti iesaku izlasīt, ja esat romantiķe. Un, pat ja neesat, tā jums noteikti iepatiksies, jo, kā jau teicu, te nav nekā izskaistināta. 

9/10

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru